سبقت ترامپ از بایدن!

کدخبر: ۶۱۱۵۴۷
اقتصاد نیوز : نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد «دونالد ترامپ» در ۵ ایالت از ۶ ایالت موسوم به میدان نبرد، از «جو بایدن» پیشی‌گرفته و اکثر آمریکایی‌ها وی را در مدیریت مسائل اقتصادی توانمندتر دانسته‌اند.
سبقت ترامپ از بایدن!

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها که به‌صورت مشترک توسط این روزنامه و کالج سی‌ینا انجام گرفته، نشان می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها صرف‌نظر از نژاد، جنسیت، سن، تحصیلات، درآمد و وابستگی حزبی دیدگاه مثبتی نسبت به اقتصاد کشورشان تحت ریاست جمهوری جو بایدن ندارند.

موضوعی که به‌نظر می‌رسد سبب پیشتازی دونالد ترامپ در ۵ ایالت از ۶ ایالت کلیدی نسبت به بایدن شده‌است. این ایالت‌ها شامل آریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا بوده و تنها ایالتی که در آن بایدن نسبت به ترامپ پیشتاز شده، ویسکانسین است. در حالیکه بایدن در سال ۲۰۲۰ در تمامی ۶ ایالت مقابل ترامپ پیروز شده بود.

بازی انتخابات آمریکا عوض شد؛ آمریکایی‌ها به دنبال رهبران جدید می‌گردند

در این نظرسنجی، از هر ۱۰ رای دهنده، هشت نفر وضعیت کنونی اقتصاد کشورشان را منصفانه یا ضعیف ارزیابی کردند و تنها ۱۹ درصد آن را خوب توصیف کرده بودند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۹ درصد از رای‌دهندگان معتقدند که ترامپ توانایی بهتری در بازگرداندن اقتصاد آمریکا به یک مسیر درست را دارد.

همزمان برخی کارشناسان با اشاره به نبود تناسب میان دستمزد و میزان هزینه کرد آمریکایی، هشدار داده‌اند که این وضعیت می‌تواند در انتخابات ۲۰۲۴ و انتخاب دوباره بایدن نقش محوری ایفا کند.

اما بایدن دو روز پیش (۲۰ نوامبر) در سالروز تولد ۸۱ سالگی خود، ضمن دفاع از سیاست‌های به گفته دموکرات‌ها "بایدنومیک"، خود را در مهار تورم، پایین آوردن نرخ بیکاری و افزایش دستمزدها موفق دانست.

معرفی اولین قربانی انتخابات آمریکا!

ارقام منتشر شده توسط بانک فدرال رزرو آتلانتا در ماه سپتامبر نیز نشان می‌دهد که رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه آمریکا ۴.۹ درصد ثبت‌شده است.

اما اقتصاددانان اذعان دارند که واقعیت اقتصاد آمریکا این است که این کشور به احتمال ۶۰ درصد به سمت رکود پیش می‌رود.

لارنس کاتز اقتصاددان دانشگاه هاروارد نیز در گفت‌وگو با نیویورک تایمز گفت: تورم بر ارزیابی مردم از وضعیت کشور سایه می‌اندازد. وی سپس به این واقعیت اشاره کرد که جوانان در پیروزی بایدن در سال ۲۰۲۰ نقش مهمی ایفا کردند و حال آنکه نظرسنجی‌های جدید از کاهش حمایت این قشر از بایدن حکایت می‌کنند

به نوشته نیویورک تایمز، یکی دیگر از نتایج قابل‌توجه این نظرسنجی، علت حمایت ۴۹ درصدی شرکت‌کندگان از جمهوری‌خواهان به دلیل مسائل اقتصادی است، این در حالی است که تنها ۲۸ درصد گفته‌اند که به دموکرات‌ها برای رسیدگی به مسائل اقتصادی اعتماد دارند. گفته می‌شود این بالاترین رقم محبوبیت جمهوری‌خواهان برای مدیریت مسائل اقتصادی در نظرسنجی‌های انجام گرفته این روزنامه در بیش از سه دهه اخیر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید