ابراز امیدواری ناتو درباره تمدید وقفه بشردوستانه غزه

کدخبر: ۶۱۲۸۲۸
دبیرکل ناتو ابراز امیداوری کرد که وقفه جنگ میان مقاومت فلسطین و اسرائیل تمدید شود.
ابراز امیدواری ناتو درباره تمدید وقفه بشردوستانه غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ینس استولتنبرگ سه‌شنبه در کنفرانسی خبری پس از دیدار غیررسمی وزرای خارجه ناتو در بروکسل گفت که در این نشست درباره تحولات غزه، بازدارندگی ناتو و حمایت از ناتو رایزنی شد.

وی با بیان اینکه «وزرای خارجه نسبت به جنگ در خاورمیانه ابراز نگرانی کردند» گفت که او از تمدید وقفه در خصومت‌ها در غزه استقبال می‌کند و امیدوار است که این وقفه تمدید شود. استولتنبرگ افزود که این وقفه باعث شده که کمک‌های امدادی ضروری به مردم غزه برسد و اسرای بیشتری آزاد شوند.

وی درباره «نقش ناتو در این مناقشه» گفت: برخی متحدان ما به شیوه‌های متفاوتی فعال هستند. اما این سازمان نقش مستقیمی ندارد. استولتنبرگ تاکید کرد: یکی از پیام‌های ناتو این است که این مناقشه به یک درگیری منطقه‌ای بزرگتر تبدیل نشود.

دبیرکل ناتو درباره رایزنی‌های وزرای خارجه این سازمان گفت: ما همچنین درباره تهدیدهایی که از مرزهای جنوبی نشات می‌گیرد، گفت‌وگو کردیم. من گروهی از کارشناسان مستقل را برای بررسی جزئیات این مساله منصوب کرده‌ام. آنها نتایج تحقیقات خود را بهار آینده اعلام خواهند کرد.

استولتنبرگ افزود: بخشی از بی‌ثباتی در مرزهای جنوبی ناتو به بی‌ثباتی و مناقشه‌ای که دهه‌هاست در خاورمیانه شاهدیم، باز می‌گردد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که ناتو از پیوستن اوکراین به این سازمان حمایت می‌کند.

دبیرکل ناتو همچنین درباره چین اظهار کرد: چین دشمن ما نیست و این سازمان از گفت‌وگو با پکن درباره نگرانی‌های دوجانبه استقبال می‌کند. اما در عین حال، باید مراقب تاثیر سیاست‌های چین بر امنیت خود باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید