حمایت یک مقام ارشد سیا از فلسطین در فضای سایبری

کدخبر: ۶۱۲۸۴۳
اقتصادنیوز : فایننشال تایمز نوشت که یک مقام ارشد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دو هفته پس از عملیات حماس و مقاومت فلسطین در هفت اکتبر، تصویری را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر و در آن حمایت خود را از فلسطین اعلام کرد.
 حمایت یک مقام ارشد سیا از فلسطین در فضای سایبری

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این روزنامه انگلیسی - در گزارشی که شامگاه سه‌شنبه منتشر شد - اعلام کرد که این اقدام بیان کم‌سابقه‌ای از موضع سیاسی یک مقام ارشد اطلاعاتی در قبال جنگی است که اعتراض‌هایی را در صفوف دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ایجاد کرده‌است.

این روزنامه توضیح داد که این مقام که سمت معاون دستیار تحلیلی در سیا را بر عهده دارد، پس‌زمینه صفحه فیس‌بوک خود را در ۲۱ اکتبر تغییر داد، به طوریکه تصویر مردی را در حال اهتزاز پرچم فلسطین منتشر کرد، تصویری که بارها در مطالب انتقاد از رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفته‌است.

سازمان سیا ناکارآمدی ضدحملات اوکراین را اطلاع داده بود

همچنین در صفحه‌اش سلفی از او با عبارت «آزادی برای فلسطین» منتشر شده‌است. اما یک منبع آگاه گفت که این عکس سال‌ها پیش در فیس‌بوک منتشر شده‌است.

این روزنامه گفت که پس از ابراز نگرانی سیا در مورد امنیت وی از ذکر نام این مقام خودداری کرده‌است.

در این گزارش به نقل از مقامات آگاه آمده‌است که این مقام آمریکایی قبلاً بر آماده سازی تحلیل‌های اطلاعاتی روزانه ارائه شده به رئیس جمهور جو بایدن نظارت داشته و به گفته این مقامات، عکس منتشر شده توسط وی نگرانی‌هایی را در دولت بایدن ایجاد کرده‌است.

فایننشال تایمز به نقل از بیانیه سیا نوشت که افسران این آژانس «به عینیت تحلیلی متعهد هستند و ممکن است نظرات شخصی داشته باشند».

این روزنامه اشاره کرد که کاری که این مقام انجام داد در بحبوحه تنش‌های فزاینده در داخل دولت آمریکا در مورد نحوه مدیریت بایدن در جنگ غزه و اینکه آیا او باید تا زمان توقف جنگ بر رژیم صهیونیستی فشار بیاورد، رخ داد.

این افشاگری همزمان با ورود ویلیام برنز، رئیس سیا به قطر برای برگزاری دیدار با مدیر آژانس جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد و محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر که در میانجیگری در خصوص معامله برای آزادی اسرای بیشتر نزد حماس شرکت داشتند، انجام شد.

سومین مقام اطلاعاتی سابق گفت: «با توجه به نقشی که برنز در بحران جاری در اسرائیل بازی می‌کند، فعالیت رسانه‌های اجتماعی در امتداد این خطوط توسط یک افسر ارشد اطلاعاتی ایالات متحده منعکس کننده قضاوت ضعیف استثنایی و شگفت‌آوری است.»

در حالی که یکی دیگر خاطرنشان کرد که انتشار این عکس «جانبداری شخصی به نظر می رسد که احتمالا کاملاً مغرضانه باشد».

این روزنامه گزارش داد که حمایت قاطع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل باعث ایجاد دودستگی میان کارمندان دولت وی شده‌است.

اقدام سیا پس از انتشار عکس

این در حالی است که پس از اینکه این افسر ارشد زن عکسی در حمایت از فلسطین در فیس‌بوک منتشر کرد، سازمان سیا به سرعت یک ایمیل داخلی ارسال کرد که به کارکنان خود نسبت به ارسال پیام‌های سیاسی در رسانه‌های اجتماعی هشدار می‌داد.

به گزارش ان‌بی‌سی، یک مقام آمریکایی گفت ایمیل ارسالی به کارمندان «صرفاً یادآور سیاست فعلی» است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید