اسرائیل به کرانه باختری حمله کرد/ درگیری شدید سربازان تل آویو با فلسطینی ها

کدخبر: ۶۱۲۸۷۱
اقتصادنیوز : نیروهای اسرائیل به دو اردوگاه عین السلطان و عقبه جبر در شهر اریحا واقع در کرانه باختری یورش بردند که در نتیجه آن درگیری‌های شدیدی میان آنها و جوانان فلسطینی شکل گرفت.
 اسرائیل به کرانه باختری حمله کرد/ درگیری شدید سربازان تل آویو با فلسطینی ها

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی از چندین محور به شهر اریحا در کرانه باختری یورش برده و همراه با یک دستگاه بولدوزر نظامی به اردوگاه «عقبه جبر» یورش برده و وارد تعدادی از خانه‌های شهروندان شدند، همچنین آنها به اردوگاه «عین السلطان» یورش برده و در یکی از محله‌های آن مستقر شدند.

 

مخالفت اردن با جداسازی کرانه باختری از نوار غزه

این منابع در ادامه گفتند: نیروهای اشغالگر در درگیری‌هایی که پس از این یورش‌ها با فلسطینی‌ها آغاز شد، با گلوله واقعی تیراندازی کردند.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد، نیروهای اشغالگر بامداد امروز چهارشنبه به اردوگاه «عسکر» در شهر نابلس یورش بردند، همچنین در شهرک العیساویه در قدس اشغالی درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر شکل گرفت.

به گفته برخی منابع محلی در العیساویه، نیروهای رژیم صهیونیستی در این یورش از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی به شکل گسترده‌ای علیه ساکنان شهرک استفاده کردند که در نتیجه شلیک آنها یکی از آپارتمان‌های واقع در این شهرک دچار حریق شد.

پیش از این نیز جمعی از نیروهای اشغالگر به این شهرک یورش برده و در چند محله آن مستقر شدند که در نتیجه آن درگیری‌هایی میان ساکنان شهرک و اشغالگران شکل گرفت.

اشغالگران بامداد امروز چهارشنبه نیز به شهر و اردوگاه جنین یورش برده و صدای یک انفجاری از این منطقه شنیده شد.

همچنین شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که جمعی از نیروهای اشغالگر یک منزل در شهرک الیامون را در غرب جنین محاصره کرده و از افراد داخل آن خواستند خود را تسلیم کنند.

انجمن اسیر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کردند که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی بیش از ۳۲۹۰ فلسطینی در کرانه باختری اشغالی بازداشت شدند و بالاترین آمار متعلق به استان الخلیل است. از جمله افراد بازداشت شده ۱۲۵ زن هستند که تعدادی از آنها از اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ بازداشت شدند.

به گزارش این نهاد فلسطینی، در ماه اکتبر ۱۴۵ کودک فلسطینی بازداشت شدند اما آمار کودکانی که در نوامبر جاری بازداشت شدند، هنوز به دست نیامده است، همچنین اشغالگران ۴۱ خبرنگار را بازداشت کردند که از این تعدادد ۲۹ تن هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

طبق این بیانیه‌، حکم‌های بازداشتی که پس از آغاز طوفان الاقصی صادر شدند، به ۱۶۶۱ حکم رسیده که تعدادی از آنها جدید و برخی تجدیدنظر بودند.

بر اساس آمارها، از زمان آغاز طوفان الاقصی شش فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و اشغالگران در طول روزهای آتش‌بس موقت ۱۶۸ غیرنظامی فلسطینی را بازداشت کردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید