اولین سفیر طالبان به چین فرستاده شد

کدخبر: ۶۱۳۲۳۱
اقتصاد نیوز : بلال کریمی سفیر حکومت سرپرست طالبان افغانستان در چین با تقدیم استوارنامه خود به مدیرکل تشریفات وزارت امورخارجه این کشور، کار خود را در پکن آغاز کرد.
 اولین سفیر طالبان به چین فرستاده شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امورخارجه حکومت سرپرست طالبان این عکس را در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) منتشر کرد و نوشت بلال کریمی استوارنامه خود را به «هونگ لی» مدیرکل تشریفات وزارت امورخارجه چین تسلیم کرده است.

 پس از روی‌کار آمدن حکومت طالبان در افغانستان در سال ۲۰۲۱، این نخستین بار است که طالبان، سفیر رسمی خود را به یک کشور اعزام می‌کند.

امارت اسلامی ثروتمند می شود/ دلارهای نفتی افغانستان در جیب طالبان

بلال کریمی گفت: خوشحال هستم که به عنوان سفیر رسمی و نماینده حکومت سرپرست طالبان در چین آغاز به کار می کنم. ارتقای روابط پکن و کابل مهم است و امیدوارم روابط دوکشور گسترش یابد.

سفیر جدید چین در افغانستان ۲ ماه پیش در مراسمی استوارنامه خود را به مسوولان طالبان تحویل داد و در دیدار با سراج الدین حقانی سرپرست وزارت کشور طالبان با تاکید بر اینکه پکن به اعتقادات، استقلال و فرهنگ افغانستان احترام می‌گذارد، تصریح کرد: قصد دخالت در امور افغانستان را نداریم.

وی افزود: افغانستان در طول ۲ سال گذشته در بخش های گوناگون پیشرفت چشم گیری داشته است. ما امیدواریم که در عرصه تعامل با جهان به نتایج خوبی برسد.

سراج الدین حقانی سرپرست وزارت کشور طالبان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های سفیر سابق چین گفت: وی ماموریت خود را در افغانستان به نحو عالی به پایان رساند و روابط دو جانبه کشورها را در شرایط دشوار، دوستانه و نزدیک نگهداشت.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید