روزنامه وال استریت

بمب‌های خاص آمریکا به اسرائیل رسید+ جزئیات

کدخبر: ۶۱۳۳۷۴
اقتصاد نیوز :واشنگتن در حالی ادعا می‌کند از اسرائیل خواسته بعد از آتش‌بس، از جان غیرنظامیان محافظت کند، یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که واشنگتن از آغاز جنگ غزه دستکم ۱۰۰ بمب سنگین موسوم به «بمب های سنگرشکن» در اختیار اسرائیل قرار داده است.
بمب‌های خاص آمریکا به اسرائیل رسید+ جزئیات

به گزارش  اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش ارسال بمب‌های سنگرشکن از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی را که قابلیت نفوذ به عمق سازه های بتنی را دارد، منتشر کرد.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی افزود: انتقال بمب سنگرشکن BLU-۱۰۹ با وزن دو هزار پوند با ۱۵ هزار بمب از انواع دیگر و ۵۷ هزار گلوله توپ به ارزش صدها میلیون دلار همراه بوده که عمدتا از طریق هواپیماهای باری نیروی هوایی از نوع C-۱۷ منتقل شده اند و انتقال آنها تا روزهای اخیر ادامه داشته است.

این رسانه افزود: همزمان دولت جو بایدن فشارها بر (رژیم) اسرائیل برای شفاف سازی اهداف خود به منظور کاهش تلفات غیرنظامی را افزایش داده است.

وال استریت ژورنال نوشت، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در دبی گفت: به صراحت گفتم که بعد از آتش بس موقت، لازم است که (رژیم) اسرائیل رویکرد واضحی را در حفاظت از غیرنظامیان و تداوم ارسال کمک های انسان دوستانه اعمال کند.

مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از ارائه جزییاتی درباره انواع و کمیت سلاح های ارسالی به رژیم صهیونیستی خودداری کرده است.

رجزخوانی آمریکا علیه ونزوئلا/ تحریم های کاراکاس باز می‌گردد

به نوشته وال استریت ژورنال، بمب های سنگرشکن در طبقه بندی مهماتی قرار دارند که ارتش آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه، سومالی و لیبی برای حمله به تجمعات بزرگ اهداف دشمن در محیط های عمدتا باز از آنها استفاده کرده است.

بمب های سنگرشکن نام خود را از قدرت نفوذ و تخریب سنگرهای بتنی می گیرد.

این در حالیست که عملیات رژیم صهیونیستی در غزه، عمدتا شامل درگیری زمینی و حملات به ساختمان ها در مناطق شهری پرجمعیت انجام می شود و استفاده از این بمب ها احتمالا به بهانه هدف قرار دادن شبکه گسترده ای از تونل های زمینی متعلق به حماس بوده است.

حمام خون در غزه/ قتل عام 200 نفر پس از پایان آتش‌بس

میک مالروی معاون سابق دستیار وزیر دفاع و افسر تفنگداران دریایی و سیا به وال استریت ژورنال گفت: این ها نوعی از سلاح هایی هستند که ما در جنگ های خود در افغانستان و سوریه و در فضاهای باز غیرشهری استفاده کردیم.

وی افزود: آمریکا ممکن است از آنها در مناطق شهری تری استفاده کند اما ابتدا باید اهداف را بررسی کند تا اطمینان یابد که این حملات متناسب و بر اساس ضرورت نظامی است.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات داخلی دولت آمریکا نوشت دیگر سلاح هایی که ارسال شده شامل بمب غیرهدایت شونده MK۸۲، بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ بمب MK۸۴ با کلاهک های به وزن دو هزار پوند، تقریبا ۱۰۰۰ بمب با قطرکوچک از نوع GBU-۳۹ و تقریبا ۳ هزار JDAM به عنوان کیت هایی است که می تواند به مهمات غیرهدایت شونده متصل شوند و قدرت حملات دقیق را به آنها بدهند.

چند روز بعد از حملات رژیم صهیونیستی علیه حماس، پنتاگون اعلام کرد که مهمات دقیق، پدافند هوایی، پشتیبانی پزشکی و سایر تجهیزات را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

دفتر نخست وزیر و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و شورای امنیت ملی کاخ سفید به درخواست وال استریت ژورنال برای اظهارنظر درباره انتقال بمب های سنگرشکن پاسخ ندادند. وزارت دفاع آمریکا نیز از پاسخگویی به سوال دیلی کالر در این زمینه خودداری کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید