هشدار مهم پادشاه اردن درباره جنگ غزه / تداوم جنگ منطقه را به سمت فاجعه می برد

کدخبر: ۶۱۳۶۲۲
اقتصاد نیوز :پادشاه اردن در جریان دیدار با معاون رئیس جمهوری آمریکا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای تداوم جنگ علیه نوار غزه بر صلح و امنیت جهانی، تاکید کرد که این امر منجر به افزایش خشونت و سوق دادن منطقه به سمت فاجعه می‌شود و همه بهای آن را پرداخت خواهند کرد.
 هشدار مهم پادشاه اردن درباره جنگ غزه / تداوم جنگ منطقه را به سمت فاجعه می برد

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، عبدالله دوم، پادشاه اردن و کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با یکدیگر در حاشیه اجلاس آب ‌و هوایی کاپ 28 در دوبی دیدار کردند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، پادشاه اردن در جریان این دیدار ضمن تاکید بر لزوم ایفای نقش آمریکا در دستیابی به چشم‌انداز سیاسی برای مسأله فلسطین جهت برقراری صلح براساس راهکار تشکیل دو دولتی، خواستار توقف فوری تبادل آتش در غزه و حفاظت از غیرنظامیان شد.

مخالفت اردن با جداسازی کرانه باختری از نوار غزه

پادشاه اردن ضمن هشدار نسبت به پیامدهای تداوم جنگ علیه نوار غزه بر صلح و امنیت جهانی، تاکید کرد که این امر منجر به افزایش خشونت و سوق دادن منطقه به سمت فاجعه می‌شود و همه بهای آن را پرداخت خواهند کرد.

عبدالله دوم و کامالا هریس در جریان این دیدار بر مخالفت خود با هرگونه تلاش در راستای کوچاندن اجباری ساکنان غزه یا اشغال مجدد نوار غزه یا بخش‌هایی از این باریکه تاکید کردند.

پادشاه اردن ضمن تاکید بر اهمیت تداوم ورود کمک‌ها از جمله غذا، دارو، آب، سوخت و برق به طور دائم و کافی به نوار غزه بدون هیچگونه مانعی، نسبت به تداوم هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و ممانعت از ارائه کمک‌های پزشکی به آنها هشدار داد.

عبدالله دوم همچنین نسبت به هرگونه تلاش برای جداسازی میان کرانه باختری و نوار غزه و نیز خطرات تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و خشونت شهرک‌نشینان صهیونیستی علیه فلسطینیان هشدار داد که ممکن است منجر به این شود که اوضاع در کرانه باختری از کنترل خارج شود.

رژیم اشغالگر امروز (یکشنبه) برای سومین روز پس از شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس، مناطق وسیعی در نوار غزه را بمباران کرد، در حالی که میانجی‌ها تاکید کردند که بمباران اشغالگران تلاش‌ها برای توقف مجدد عملیات نظامی را پیچیده می‌کند.

وزارت بهداشت غزه عصر شنبه اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات به نوار غزه ۱۵۲۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

طبق اعلام این وزارتخانه، ۷۰ درصد قربانیان را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.

وزارت بهداشت غزه همچنین شمار کلی مجروحان تجاوزات به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید