مرگ بیش از 700 فلسطینی در غزه طی 24 ساعت گذشته + فیلم

کدخبر: ۶۱۳۶۳۰
اقتصاد نیوز : مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت غزه از شهادت بیش از ۷۰۰ شهروند فلسطینی در غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر حملات هوایی اسرائیل خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا ، این مقام دولت غزه اضافه کرد که تعداد آوارگان غزه نیز از مرز یک و نیم میلیون نفر گذشت.

وی اظهار داشت: هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و نظامیان رژیم جنایتکار اسرائیل در سراسر آن قتل عام می کنند.

در همین حال، سخنگوی شهربانی غزه نیز بمباران و نابودی ۵۰ خانه در محله الشجاعیه در شرق غزه در روز گذشته (شنبه) توسط ارتش رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی و قتل عام توصیف کرد.

هشدار مهم پادشاه اردن درباره جنگ غزه / تداوم جنگ منطقه را به سمت فاجعه می برد

وی گفت: بیش از هزار شهروند و پناهنده در یک مجتمع مسکونی پرجمعیت ساکن بودند که این مجتمع توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی با بیش از ۱۰ بمب بمباران شد.

سخنگوی شهربانی غزه با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ نفر بر اثر این بمباران به شهادت رسیدند، افزود که در پی این حمله، تیم های اورژانس مجروحی را پیدا نکردند، زیرا ساکنان این مجتمع به شهادت رسیدند.

وی همچنین به دشواری عملیات جستجو و بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار پس از این حمله به دلیل نبود تجهیزات لازم اشاره کرد.

خبرنگار شبکه روسیه الیوم دیروز شنبه از کشته شدن ده ها نفر در محله الشجاعیه غزه در اثر بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی خبر داد.

در حالی که نبردها در شمال نوار غزه ادامه دارد نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل بامداد یکشنبه، حملات هوایی و توپخانه ای خود به مرکز و جنوب نوار غزه را افزایش دادند.

به گزارش ایرنا، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر دیروز (شنبه) اعلام کرده بود که از زمان ازسرگیری تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به غزه از روز جمعه تاکنون ۱۹۳ فلسطینی شهید و ۶۰۰ تن دیگر مجروح شدند و بدین ترتیب آمار کلی شهدا از زمان آغاز تجاوزات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است.

وی همچنین شمار کلی مجروحان تجاوز به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام و اضافه کرد که ۷۰ درصد قربانیان تجاوزهای رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه ادامه داد: اشغالگران به طور عمد سیستم بهداشتی را هدف قرار می‌دهند تا آنها را از کار بیندازند. ۸۰ هزار نفر در شمال نوار غزه بدون غذا و دارو هستند و بمباران‌ها جانشان را تهدید می‌کند.

القدره همچنین تصریح کرد: برخلاف ادعای اشغالگران، هیچ مکان امنی در کل نوار غزه وجود ندارد.

در روزهای اخیر آتش‌بس هشت روزه در غزه برقرار شد اما رژیم صهیونیستی صبح جمعه دهم آذرماه پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید یا زخمی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی