اف بی آی مدعی شد: روسیه به پناهگاه مجرمان سایبری تبدیل شده

کدخبر: ۶۱۴۱۲۸
اقتصادنیوز: اف بی آی گفت: روسیه یکی از پیشرفته‌ترین و گسترده‌ترین شبکه‌های تهاجم سایبری جهان را دارد
اف بی آی مدعی شد: روسیه به پناهگاه مجرمان سایبری تبدیل شده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  «کریستوفر رای»، مدیر اداره تحقیقات فدرال پلیس آمریکا (اف‌بی‌آی) گفت: روسیه یکی از پیشرفته‌ترین و گسترده‌ترین شبکه‌های تهاجم سایبری جهان را دارد. آن‌ها سرمایه‌گذاری بسیار سنگینی در این بخش کرده‌ و از آن به اشکال مختلف علیه متحدان ما استفاده کرده‌اند. با هر معیاری که حساب کنیم، تعداد افسران اطلاعاتی روسیه در ایالات متحده بیش از حد است.

او در ادامه مدعی شد که روسیه به پناهگاه مجرمان سایبری بدل شده که فارغ از فعالیت مستقل یا وابسته به کرملین، علیه آمریکا و متحدانش در سراسر جهان فعالیت می‌کنند.

او این اظهارات را در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا درباره واکنش سازمان تحت امر خود به تهدیدهای پیش‌روی ایالات متحده مطرح کرد.

مدیر اف‌بی‌آی در ادامه اظهار کرد که نهاد تحت امر وی در سال ۲۰۲۲، ۴۰ درصد بیشتر از ۲۰۲۱ به حملات و عملیات‌های سایبری ورود کرده و ۶۰ درصد مجرمان سایبری بیشتری را دستگیر کرده است.

او همچنین گفت که میزان «فنتانیل» کشف‌شده توسط اف‌بی‌آی در دو سال گذشته برای کشتن ۲۷۰ میلیون تن، یعنی ۸۰ درصد از جمعیت ایالات متحده کافی است!

کریستوفر رای در ادامه اظهار کرد که از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا امروز، تهدید انجام عملیات «تروریستی» توسط گروه‌های خارجی در خاک آمریکا «وارد سطح جدیدی» شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید