هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز کریمه به پرواز در آمد

کدخبر: ۲۵۸۹۴۰
اقتصادنیوز: رسانه های روسیه از پرواز سه ساعته یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کریمه خبر دادند که از سال 2014 تاکنون حاکمیت روسیه بر آن به مناقشه ای میان مسکو و غرب تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: هواپیمای جاسوسی آمریکایی از نوع RC-135V بیش از سه ساعت در نزدیکی سواحل کریمه (در ساحل دریای سیاه) پرواز کرد و چهار بار نیز تنگه کرچ را دور زد.

هواپیمای جاسوسی آمریکا در نزدیکی بندر سواستوپل (دومین شهر بزرگ در کریمه) تا 50 کیلومتری سواحل روسیه نزدیک شد اما پرواز این هواپیما بر فراز آب های بین المللی بود و حریم هوایی روسیه را نقض نکرد.

بر اساس این گزارش، یک فروند جنگنده سوخو نیروی هوایی روسیه که به احتمال زیاد سوخو-27 یا سوخو-30 بود از پایگاه بلبک در کریمه برای همراهی هواپیمایی آمریکایی به پرواز در آمد.

گفتنی است؛ دریای سیاه از حدود یک ماه و نیم پیش تاکنون به مرکز تنش ها بین روسیه و غرب بر سر توقیف سه شناور اوکراینی تبدیل شده است.

مرزبانان روسیه شناورهای اوکراینی را به جرم ورود غیرقانونی به آبهای روسیه در دریای سیاه توقیف کردند و این مساله تنش ها بین مسکو و واشنگتن را تشدید کرد.

آمریکا و متحدان غربی این کشور در ناتو خواستار آزادی فوری ملوانان اوکراینی و رفع توقیف از ناوچه های این کشور شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید