مقام اروپایی هشدار داد / افزایش حمله تروریستی در آستانه سال نو

کدخبر: ۶۱۴۲۱۰
اقتصادنیوز : «ایلوا یوهانسن» از اعضای ارشد کمیسیون اروپا در آستانه آغاز تعطیلات سال‌نو میلادی نسبت به افزایش خطر حملات تروریستی در کشورهای اروپایی هشدار داد.
مقام اروپایی هشدار داد /   افزایش حمله تروریستی در آستانه سال نو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا ، کمیسر امور داخلی کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه هشدار داد که خطر حملات تروریستی در اتحادیه اروپا پیش از آغاز جشن‌های سال نو بسیار زیاد خواهد بود. وی سپس این تهدید را به جنگ در خاورمیانه مرتبط دانست.

اتحادیه اروپا در واکنش به موضع اسپانیا و بلژیک درباره فلسطین / نظری نمی‌دهیم

وی که این اظهارات را پیش از آغاز کار شورای دادگستری و امور داخلی به خبرنگاران ارائه می‌کرد، افزود: با جنگ میان اسرائیل و حماس که سبب دوقطبی شدن جامعه ما شده، امکان بروز حملات تروریستی در تعطیلات پیش رو وجود دارد.

هشدار یوهانسن نسبت به بروز این دست حملات پس از آن رخ می‌دهد که در آخر هفته گذشته یک مرد مرتبط با گروه داعش در نزدیکی برج ایفل پاریس، بک نفر را کشت و چند تن دیگر را نیز زخمی کرد.

فرانسه در ماه اکتبر (مهر) نیز شاهد یک حمله تروریستی در یک مدرسه بود که طی آن یک معلم در اثر ضربات چاقو به قتل رسید. در اواخر نوامبر (آذر) نیز آژانس جاسوسی داخلی آلمان اعلام کرد که جنگ میان اسرائیل و حماس باعث افزایش خطر حملات بنیادگرایان را در داخل این کشور تشدید کرده است.

از زمان آغاز درگیری‌ها در غزه، چندین کشور اروپایی شاهد افزایش یهود ستیزی بوده اند. این وضعیت به‌ویژه در پی کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان بر اثر حملات اسرائیل تشدید شده است.

به گفته مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و وزارت بهداشت غزه، تاکنون بیش از ۱۵ هزار فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نفوذ خزنده رقبای واشنگتن در صنعا

      اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها در دریای سرخ ادامه دارد، مقام های چین و روسیه با انصار الله دیدار داشتند؛ دیدارهایی که…

    کارگزاری مفید