محمود عباس پیشنهاد بایدن را پذیرفت؟ / تشکیلات خودگردان فلسطین آماده اداره غزه!

کدخبر: ۶۱۴۴۸۱
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد فلسطینی در گفتگو با مجله آمریکایی نیوزویک گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین می‌تواند به محض پایان درگیری‌های کنونی، اداره غزه را آغاز کند و می‌توان پس از یک «دوره انتقالی» یک تا ۲ ساله، انتخابات برگزار کرد.
محمود عباس پیشنهاد بایدن را پذیرفت؟ / تشکیلات خودگردان فلسطین آماده اداره غزه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «احمد مجدلانی» عضو برجسته کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با مجله نیوزویک که در یکی از دفاتر دولتی در رام الله، مقر اداره فلسطین در کرانه باختری اشغالی انجام شد، گفت: در صورتی که جامعه بین‌المللی از بازسازی غزه حمایت کند و اسرائیل را به موافقت با راه‌حل ۲ دولتی سوق دهد، تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را برای یکپارچه‌سازی مجدد نوار غزه و کرانه باختری تحت کنترل تشکیلات خواهد پذیرفت.

خبر مرتبط
اسرائیل برای توقف جنگ غزه دو شرط مهم گذاشت/ جنگ حماس واسرائیل به پایان می رسد؟

اقتصادنیوز: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، امروز پنجشنبه گفت که توقف جنگ علیه غزه ۲ شرط دارد.

مجدلانی اظهار داشت: ما برای برنامه‌های سیاسی اصلاحاتی از طریق انتخابات سراسری آزاد و دموکراتیک آماده هستیم. اگر اسرائیل به تشکیلات اجازه ندهد که درباره آینده نوار غزه تصمیم‌گیری کند، تشکیلات پای میز مذاکره نخواهد رفت.

وی گفت: ما پشت تانک‌های اسرائیلی بازنخواهیم گشت و این امر از طریق راه حل سیاسی انجام خواهد شد.

خبر مرتبط
فوری/ امارات پیش نویس قطعنامه جدید شورای امنیت در مورد جنگ غزه را منتشر کرد

اقتصادنیوز: امارات متحده عربی پیش نویس قطعنامه جدید شورای امنیت را در مورد جنگ در غزه منتشر کرد.

مقام سازمان آزادی‌بخش فلسطینی همچنین گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین می‌تواند به محض پایان درگیری‌های کنونی، اداره غزه را آغاز کند و می‌توان پس از یک «دوره انتقالی» یک تا ۲ ساله، انتخابات برگزار کرد.

او افزود که اگر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در آن زمان همچنان در سمت خود باشد، این مسئله به او و حزب سیاسی‌اش واگذار خواهد شد که تصمیم بگیرند آیا او باید برای انتخاب دوباره تلاش کند یا نه.

تشکیلات خودگردان آمادگی و شروط خود را برای اداره غزه اعلام کرد احمد مجدلانی

این مجله آمریکایی خاطرنشان کرد که این اظهارات اولین پاسخ اساسی از سوی رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین به چشم‌انداز کاخ سفید برای نوار غزه پس از جنگ است که توسط کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی یکشنبه وی به تفصیل بیان شد.

پیش از این، یک مقام آمریکایی گفت: «هیچ‌کس باور نمی‌کند که تشکیلات خودگردان فلسطین در وضعیت فعلی خود بتواند غزه را مدیریت و امنیت را تامین کند، اما در حال حاضر هیچ‌کس جایگزینی برای رهبری فلسطینی در غزه پس از جنگ نمی‌بیند. ما معتقدیم که باید تشکیلات خودگردان فلسطین را تقویت کنیم تا بتواند غزه را اداره کند».

وبگاه آکسیوس روز چهارشنبه نوشت مشاوران «کامالا هریس،» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با مقامات ارشد اشغالگر چشم‌انداز واشنگتن برای بازسازی و حکومت را به آن‌ها ارائه دادند و آن‌ها را از نیاز به طرحی برای جلوگیری از بازگشت حماس پس از جنگ آگاه کردند.

به گفته مقامات آمریکایی آگاه از مذاکراتی که به تازگی میان دولت اشغالگر و دولت بایدن انجام شد، ایالات متحده در اقدامی مداخله جویانه می‌خواهد از به اصطلاح خلأ حاکمیتی و امنیتی در غزه پس از جنگ جلوگیری کند و اجازه ندهد حماس دوباره به پا خیزد.

دولت بایدن نگران است که اقداماتی که اشغالگران از زمان جنگ داشته‌اند- مانند نپرداختن بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی که برای تشکیلات خودگردان فلسطین جمع‌آوری می‌کند - توانایی این تشکیلات برای اثربخشی را تضعیف کرده‌ باشد.

بایدن روز سه‌شنبه گفت: «من با افراد زیادی در داخل و خارج از دولت کار کرده‌ام تا بفهمم چه اتفاقی برای غزه خواهد افتاد. من معتقدم که تنها راه حل موجود راه حل دو دولتی است.»

روز سه‌شنبه، نتانیاهو به ایده نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در آینده اعتراض و تاکید کرد که تنها راه برای اطمینان از غیرنظامی‌سازی غزه پس از جنگ، نظارت ارتش اشغالگر - نه نیروهای بین‌المللی - بر این روند است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید