هکرهای ایرانی دست به کار شدند! / شرکت‌های اسرائیلی از حملات سایبری در امان نماندند

کدخبر: ۶۱۵۲۶۵
اقتصادنیوز: سازمان‌های امنیت سایبری اسرائیل گزارش دادند که طی دو ماه گذشته بیش از دو هزار مورد درز اطلاعات شخصی رصد شده که این میزان ۱۰ برابر روزهای عادی است.
هکرهای ایرانی دست به کار شدند! / شرکت‌های اسرائیلی از حملات سایبری در امان نماندند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وبگاه آی‌۲۴ نیوز اسرائیل امروز (۲۰ آذر) خبر داد که از ابتدای آغاز جنگ در غزه، یک گروه هکری اقدام به انجام بزرگترین حملات سایبری به شرکت‌های اسرائیلی کرده است.

به نوشته این وبگاه، طبق گفته سازمان‌های امنیت سایبری، بیش از ۲۰۰۰ هزار مورد درز اطلاعات شخصی طی دو ماه گذشته رصد شده است که این میزان ۱۰ برابر روزهای عادی است.

آی‌۲۴ نیوز، نام این گروه هکری را «الطوفان» ذکر کرد و مدعی شد که هکرهای ایرانی گردانندگان این گروه هستند و طبق گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، دریایی از اطلاعات چندین میلیون اسرائیلی را از چند شرکت به سرقت برده‌اند. هرچند در برخی مواقع چند گروه هکری دیگر نیز در این حملات سایبری مشارکت داشتند.

این گروه هکری موفق شده است تا به سیستم‌های یک شرکت که میزبانی وبسایت‌ها را انجام می‌دهد، نفوذ کنند و به اطلاعات شخصی متعلق به یک سری از وب سایت‌های اسرائیلی دسترسی پیدا کند؛ بنابراین هر پایگاه داده‌ای که مورد سرقت قرار می‌گیرد اغلب حاوی ایمیل‌ها، نام‌ها، آدرس‌ها، شماره تلفن‌ها، گذرواژه‌ها، خریدها و گاهی اوقات نیز تراکنش‌های تجاری خصوصی مشتریان است.

آی۲۴ نیوز افزود: «بر اساس برآوردها، اطلاعات به بیرون درز کرده، طبق تعریف دنیای اینترنت، "طلای خالص" هستند». 

در تاریخ هفتم آذرماه نیز روزنامه «جروزالم پست»، خبر داد خطوط ارتباطی نیروهای پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی در اراضی اشغالی به دنبال یک حمله سایبری از کار افتاده است. طبق گزارش این روزنامه اسرائیلی، دستگاه‌هایی که در این حمله هدف قرار گرفتند، شماره‌هایی را پیامک کردند تا مراجعه‌کنندگان تا زمان اصلاح خطوط از آن‌ها استفاده کنند.

نهادها و سازمان‌های حیاتی اسرائیلی تاکنون بارها هدف حملات سایبری گسترده قرار گرفته‌اند. «گابی پورتنوی» رئیس سازمان امنیت سایبری رژیم اسرائیل، اواخر سال گذشته، اعلام کرده بود که آن‌ها هر ماه با ده‌ها حمله سایبری مواجه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید