پیام آمریکا به اسرائیل درباره قوانین جنگی

کدخبر: ۶۱۵۴۸۶
اقتصادنیوز: پس از آنکه واشنگتن با دور زدن کنگره، فروش ۱۴ هزار گلوله تانک به اسرائیل را تایید کرد تا نقش خود را در کشتار مردم فلسطین پررنگ‌تر کند، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این رژیم هم از رعایت سیاست ایالات متحده مبنی بر اینکه دریافت‌کنندگان تسلیحات باید از قوانین جنگ پیروی کنند، مستثنی نیست!

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه از اختیارات اضطراری تحت قانون کنترل صادرات سلاح استفاده و اجازه فروش ۱۰۶.۵ میلیون دلاری سلاح به رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین متحد و تامین‌کننده مالی رژیم صهیونیستی، حتی با آغاز درگیری‌ها میان این رژیم و نیروهای فلسطینی در غزه هم دست از تامین تسلیحاتی این رژیم برنداشته و در کشتار فلسطینی‌ها دست دارد. بیش از ۱۸ هزار فلسطینی از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر به شهادت رسیدند و آمریکا از «حقوق بشر» دم می‌زند!

خبر مرتبط
واکنش تند امریکا به پرتاب ماهواره نظامی کره شمالی

اقتصادنیوز : واشنگتن، سئول و توکیو با این ادعا که پرتاب ماهواره نظامی از سوی پیونگ یانگ به فضا، برخلاف مصوبات پیشین شورای امنیت است که کره شمالی را از پرتاب ماهواره منع کرده و انجام این کار را پوششی برای آزمایش‌های فناوری موشکی پیونگ یانگ دانسته بود، این اقدام کره شمالی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «دولت آمریکا از هر طرفی که کمک نظامی ما را دریافت می‌کند، انتظار دارد که بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قوانین جنگی رفتار کند و اسرائیل هم از این قاعده مستثنی نیست.»

وی در پاسخ به اینکه آیا واشنگتن سیاست انتقال تسلیحات متعارف دولت بایدن که در فوریه ۲۰۲۳ تصویب شده، تبعیت می‌کند یا خیر، گفت: «این امر مستلزم آن است که وزارت امور خارجه تشخیص دهد که بعید است از تسلیحات برای نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، نقض کنوانسیون‌های ژنو یا نقض جدی قوانین بین‌المللی استفاده شود.»

خبر مرتبط
پشت پرده سرگردانی کاخ سفید در جنگ غزه/ عصبانیت مجدد نتانیاهو از امریکا!

اقتصادنیوز: در هفته‌های گذشته، ده‌ها رهبر و کشور به طور مستقیم، غیرمستقیم و از طریق سازمان ملل از اسرائیل خواسته‌اند تا به طور موقت حملات به غزه را متوقف کند. این درخواست‌ها نادیده گرفته شدند یا رد شدند و مذاکرات سازمان ملل در مسائل فنی غرق شد.

میلر در ادامه گفت، وزارت خارجه هنوز چنین تشخیصی نداده و مدعی شد که موضع ایالات متحده این است که رژیم صهیونیستی «می‌تواند کارهای بیشتری برای کاهش تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه انجام دهد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به اینکه آیا آمریکا اطلاعاتی درباره اینکه جنایت جنگی در غزه رخ داده یا خیر جمع‌آوری کرده، مدعی شد: «ما هر چیزی را که در این جنگ رخ می‌دهد، رصد می‌کنیم. ما با اسرائیل در تماس هستیم.»

همزمان با تشدید درگیری‌ها در غزه، نحوه و مکان استفاده از تسلیحات آمریکایی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شدت تحت رصد است. به تازگی روزنامه واشنگتن‌پست با استناد به تجزیه و تحلیل خود از صحنه درگیری گزارش داد، رژیم صهیونیستی از مهمات بحث‌برانگیز فسفر سفید که ایالات متحده به آن داده بود، برای حمله به روستای کوچک ظهیره در جنوب لبنان استفاده کرده است.

واشنگتن‌پست با استناد به داده‌های ACLED که یک گروه ناظر جنگ است، خاطرنشان کرد که در دو ماه گذشته رژیم صهیونیستی بیش از ۶۰ بار از این گلوله‌ها تنها در منطقه مرزی لبنان استفاده کرده است. جدای از آن، فیلم‌هایی که در فضای مجازی پخش می‌شوند، نشان می‌دهند که مهمات فسفر سفید به طور فعال در غزه هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به‌ نظر می‌رسد چندین ویدیو با الگوی انفجار هوایی متمایز چنین گلوله‌هایی مطابقت دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید