7 خودرو نظامی اسرائیل شکار شد

کدخبر: ۶۱۵۵۱۲
اقتصادنیوز: گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس درباره آخرین تحولات نبرد زمینی در نوار غزه از انهدام چند خودروی نظامی و هلاکت و مجروح شدن شماری از نظامیان ارتش اسرائیل خبر داد.
 7 خودرو نظامی اسرائیل شکار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا ، در بیانیه گردان‌های القسام آمده است: هفت خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را با خمپاره و بمب های ضد زره منهدم کردیم.

طبق این بیانیه، رزمندگان مقاومت همچنین یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را با سه سرنشین هدف قرار داد و سرنشینان آن را به هلاکت رساندند.

خبر مرتبط
افشاگری عفو بین‌الملل درباره تعداد کشته‌شدگان غزه به وسیله مهمات آمریکایی

اقتصادنیوز: یک سازمان بین‌المللی فاش کرد که مهمات آمریکایی باعث شهادت ۴۳ غیرنظامی در نوار غزه شده‌است.

القسام همچنین گزارش داد: مجاهدین ما با نظامیان تیم‌های نجات دشمن که سعی در کمک به خدمه تانک «باز۳» داشتند، درگیر شده و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند.

شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی ۱۱ نظامی صهیونیست را در مناطق مختلف نوار غزه و از فاصله صفر کشته‌اند.

گردان‌های القسام در ادامه اضافه کرد: با انفجار دو بمب یک تیم پیاده نظام دشمن متشکل از ۱۰ نظامی را در شرق شهر خان یونس هدف قرار داده و اعضای آن کشته و یا مجروح شدند.

خبر مرتبط
جنگ غزه امنیت کریدور ترانزیتی هند-اروپا را زیر سوال برد

اقتصادنیوز: جنگ غزه، امنیت کریدور آمریکایی هند به اروپا را که بر اساس طرح آن قرار است از بندر حیفا در سرزمین‌های اشغالی بگذرد، زیر سوال برد.

ظهر امروز نیز سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلام فلسطین از هدف قرار دادن یک نفربر و دو خودروی نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داده بود.

عاموس هارئیل تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز اذعان کرد که ارتش صهیونیستی با وجود خسارت‌های زیادی که به آن وارد شده است، سخت است که بتواند اهداف خود در غزه را محقق کند.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

در جریان ازسرگیری جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بمباران گسترده مناطق مختلف این منطقه، چند نفر از اسیران رژیم صهیونیستی نیز کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که عملیات ویژه اش برای آزاد کردن یک اسیر صهیونیست در نوار غزه ناکام مانده است.

گردان های القسام نیز سپس اعلام کرد که این عملیات ارتش اسرائیل شکست خورد و در جریان تعدادی از نظامیان صهیونیست به همراه اسیر صهیونیست کشته و تعدادی زخمی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی