خط و نشان نتانیاهو برای تشکیلات خودگردان فلسطین/ اجازه اداره غزه را به آنها نمی‌دهیم!

کدخبر: ۶۱۵۵۳۱
اقتصادنیوز: نتانیاهو روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که این رژیم اجازه نمی‌دهد نوار غزه پس از جنگ توسط جنبش فتح (اشاره به تشکیلات خودگردان فلسطین)اداره شود.
خط و نشان نتانیاهو برای تشکیلات خودگردان فلسطین/ اجازه اداره غزه را به آنها نمی‌دهیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «اسرائیل اجازه نخواهد داد که غزه پس از جنگ از سوی کسانی که به تامین مالی تروریسم می پردازند یا حامی آنها هستند اداره شود و اجازه نخواهیم داد که غزه پس از جنگ به فتحستان تبدیل شود». این بخشی از سخنان امروز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونستی بوده است.

خبر مرتبط
خبر مهم کاخ سفید / مذاکره جدید آمریکا با نتانیاهو درباره جنگ غزه

اقتصادنیوز :مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز با اعلام اتمام بودجه کمک به اوکراین تا پایان سال جاری در خصوص جنگ‌افروزی‌های تل‌آویو گفت که با نتانیاهو درباره جدول زمانی جنگ در غزه رایزنی می‌کنم.

تا پیش از پیروزی حماس در انتخابات مجلس قانون گذاری فلسطین در سال 2006، باریکه غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین اداره می‌شد. اشاره نتانیاهو در سخنان امروز خود به این دوره بوده است.

در حالی که آمریکا بزرگترین حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی در جریان جنگ دو ماهه این رژیم علیه نوار غزه است اما نتانیاهو امروز در سخنرانی مدعی شد که از روز دوم جنگ، اسرائیل با آمریکا اختلافاتی داشته است.

خبر مرتبط
سناریوی جنگ اسرائیل با تشکیلات خودگردان فلسطین/نتانیاهو: در حال آماده شدن هستیم

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل گفت: وقوع جنگ با نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین بعید نیست. ما طرح‌های فوق‌العاده‌ای برای چنین اتفاقی داریم.

آمریکا تا کنون چند صد میلیون دلار تسلیحات برای اسرائیلی‌ها ارسال کرده است. اخیرا نیز دولت بایدن با استفاده از اختیارات اضطراری و بدون مراجعه به کنگره، بیش از 14 هزار گلوله تانک برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

واشنگتن همچنین از مخالفان هرگونه آتش‌بس در غزه به شمار می‌آید. بامداد شنبه بود که واشنگتن قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه را وتو کرد. این در حالی بود که 13 عضو دیگر شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت داده و انگلیس نیز به آن رای ممتنع داده بود.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی ادامه دارد که تلفات غیرنظامیان در باریکه غزه به بیش از 18 هزار کشته و حدود 50 هزار مجروح رسیده است.

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید