ناامیدی زلنسکی از آمریکا/ واشنگتن برای اوکراین شرط گذاشت!

کدخبر: ۶۱۵۵۶۱
اقتصادنیوز: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تا زمان برآورده‌شدن شروط آمریکا، اوکراین کمکی دریافت نخواهد کرد.
ناامیدی زلنسکی از آمریکا/ واشنگتن برای اوکراین شرط گذاشت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که امروز (سه‌شنبه) با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در واشنگتن دیدار کرد، گفت که هنوز معتقد است آمریکا باید در وهله نخست به وضعیت مرزهای خود رسیدگی کرده و سپس به فکر حمایت از اوکراین باشد.

به طور کلی کنگره آمریکا برای موافقت با درخواست بایدن برای حمایت از اوکراین، دو شرط دارد. نخست اینکه کاخ سفید در لایحه سند امنیت ملی خود به اندازه کافی به امنیت مرزهای ایالات متحده توجه داشته باشد. شرط دیگر کنگره این است که واشنگتن یک استراتژی ملموس و شفاف ارائه کند که نشان دهد تصویب ده‌ها میلیارد دلار بودجه مضاعف برای اوکراین، چطور قرار است به پیروزی این کشور کمک کند و روند نظارت بر مصرف این بودجه‌ها در اوکراین چیست.

با آغاز جنگی تازه در نوار غزه، اوکراین که نتوانست در ضدحمله پر سر و صدای خود دستاورد چندانی داشته باشد حالا به دنبال احیای جریان حمایت‌های نظامی غرب است؛ کمک‌هایی که به اذعان مقامات اوکراینی ادامه جنگ بدون آن‌ها برای کی‌یف ناممکن خواهد بود.

آمریکا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحاتی اوکراین است؛ اما کاخ سفید و کنگره ایالات متحده تا امروز برای تصویب بودجه حمایتی جدید اوکراین به توافق نرسیده‌اند.

از این رو زلنسکی شخصاً به واشنگتن رفته تا در آستانه تعطیلی کنگره آمریکا به مناسبت تعطیلات سال نوی میلادی، آخرین تلاش‌های خود را برای تصویب بودجه برای کشورش در سال میلادی جاری به کار گیرد.

جانسون پس از دیدار با زلنسکی گفت: از روزی که من به عنوان رئیس مجلس نمایندگان منصوب شدم، به شفافیت نیاز داشتیم تا ببینیم در اوکراین چه می‌کنیم و روند نظارت بر نحوه مصرف بودجه‌های ارزشمند مالیات‌پردازان آمریکایی چیست؛ علاوه بر این، به یک تغییر بنیادین در مرزها نیاز داشتیم. تا امروز، هیچ یک از این دو شرط برآورده نشده و مرزها در وضعیتی فاجعه‌بار قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید