کمک مالی اضطراری بانک جهانی به غزه

کدخبر: ۶۱۵۵۶۴
اقتصادنیوز: بانک جهانی روز سه‌شنبه از اختصاص ۲۰ میلیون دلار کمک مالی جدید اضطراری به مردم غزه خبر داد.
کمک مالی اضطراری بانک جهانی به غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه این بانک آمده که این کمک مالی جدید شامل ۱۰ میلیون دلار بسته‌های غذایی است که توسط هیات مدیره بانک جهانی تایید شده و قرار است برای تامین غذای ۳۷۷ هزار نفر از مردم غزه مورد استفاده قرار گیرد.

این کمک‌ها از طریق برنامه جهانی غذا به مردم غزه ارائه خواهد شد.

کمک مالی جدید بخشی از بسته کلی ۳۵ میلیون دلاری حمایت از غزه است، در حالی که ۱۵ میلیون دلار اولیه پیش از این ارائه شده بود.

خبر مرتبط
گزارش آنروا از شرایط وخیم غزه/ اسرائیل مانع ارسال سوخت می شود

اقتصادنیوز :آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) در گزارشی درخصوص وضعیت در نوار غزه اعلام کرد که اوضاع انسانی بالاخص در شمال دشوار است و روند رسیدن کمک‌های انسانی به ساکنان با سختی همراه است.

در بیانیه بانک جهانی آمده است: علاوه بر این، صندوق اضطراری و آمادگی بهداشتی بانک جهانی, ۱۰ میلیون دلار ارائه شده توسط ژاپن و آلمان برای مراقبت‌های پزشکی و تجهیزات درمانی را به غزه اختصاص خواهد داد. این مبلغ از طریق یونیسف و سازمان بهداشت جهانی به عنوان بخشی از پروژه واکنش اضطراری سلامتی غزه که حدود ۱۰ درصد از جمعیت این منطقه را تحت مراقبت‌های پزشکی اضطراری قرار می‌دهد, ارائه خواهد شد. "

به گزارش ایرنا, «آنروا» آژانس امدادرسانی سازمان ملل درباره وخامت اوضاع ساکنان نوار غزه به شدت هشدار داد و اعلام کرد: بسیاری از ساکنان غزه ۳ روز است که غذایی نخورده‌اند.
آنروا اعلام کرد: بسیاری از ساکنان غزه غذایی برای خوردن ندارند و از دو یا سه روز قبل غذایی ندارند. گرسنگی در کمین همه است.

آنروا همچنین تاکید کرده که «ما (در نوار غزه) در آستانه فروپاشی قرار داریم؛ در صورتی که آنروا دچار فروپاشی شود، کمک‌های بشردوستانه‌ای که همه ساکنان نوار غزه به آن وابسته هستند نیز تمام خواهد شد. با این حال همکاران با تمام توان در حال فعالیت هستند هرچند که بضاعت اندک دارند.

آنروا گزارش داد: غذا، آب و سوخت (از سوی صهیونیست‌ها) به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌شود. همکاران ما مراکز درمانی را مدیریت و غذا توزیع، و مراکز اسکان را اداره می‌کنند. بسیاری از کودکان جان باخته‌اند. ما آرد شمار زیادی از خانواده‌ها را تامین کرده‌ایم، اما این کافی نیست.

همزمان «جولیت توما» مسئول بخش اطلاع رسانی آنروا هم گفت: اوضاع در غزه وحشتناک است و از بحران به فاجعه تبدیل شده است. مراکز اسکان ما پر است و توان پذیرایی افراد بیشتر را نداریم. مردم ساعات طولانی در صف می‌ایستند تا از سرویس بهداشتی استفاده کنند. بسیاری (از شهروندان فلسطینی) روی زمین می‌خوابند بدون اینکه زیراندازی داشته باشند.

توما گفت: نیمی از افراد ما که در درگیری کشته شده‌اند و شمار آن‌ها بالغ بر ۱۳۴ نفر است در جنوب غزه و مرکز آن کشته شده‌اند و مکان امنی در غزه وجود ندارد. مردم امکان جابجایی ندارند و (از سوی نظامیان صهیونیست) هدف قرار می‌گیرند. تنها راه پایان این وضعیت برقراری آتش بس است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون ۱۸ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۵۰ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید