تلاش نتانیاهو برای ماندن در قدرت/ تشدید اختلافات در کابینه نخست‌وزیر اسرائیل

کدخبر: ۶۱۵۷۲۳
اقتصادنیوز: حزب حاکم بر اسرائیل، تلاش نخست‌وزیر این رژیم برای احیای پایگاه انتخاباتی را عامل گسترش گسست در این رژیم عنوان کرد.
تلاش نتانیاهو برای ماندن در قدرت/ تشدید اختلافات در کابینه نخست‌وزیر اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم» از انتقاد هم حزبی های «بنیامین نتانیاهو» از وی خبر داد و نوشت: اعضای لیکود در بیانیه ای از نخست وزیر خواسته اند در شرایط جنگ، از پرداختن به اظهارنظرهای سیاسی که شائبه انتخاباتی بودن دارند، پرهیز کند.

خبر مرتبط
بایدن: اسرائیل در حال از دست دادن حمایت جهانی است/ نتانیاهو باید تغییر کند

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که نتانیاهو نمی‌تواند بگوید که در آینده اصلاً کشور فلسطینی وجود ندارد. او دوست خوبی است اما من فکر می‌کنم او باید تغییر کند و با این دولت در اسرائیل، حرکت برای او دشوار است

اعضای لیکود در این بیانیه، اظهارات نتانیاهو را عامل تشدید گسست و اختلاف بین اسرائیلی ها اعلام کرده اند.

یکی از اعضای لیکود در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم» خاطرنشان کرد: نتانیاهو می داند با گذشت زمان، درخواست ها برای استیضاح وی بیشتر می شود و به همین خاطر دنبال احیای پایگاه رای خود است.

خبر مرتبط
رسوایی تازه برای ارتش نتانیاهو: قتل عمدی 13 اسرائیلی برای جلوگیری از اسارت!

روزنامه هاآرتص افشا کرد که ارتش اسرائیل در جریان حمله حماس در هفتم اکتبر، 13 اسرائیلی را به قتل رسانده است.

به گزارش ایرنا، اظهارات روز دوشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه روند سازش، در سرزمین های اشغالی جنجالی شد.

بر اساس یک گزارش افشا شده از نشست غیرعلنی کمیته دفاعی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، نتانیاهو گفته که قرارداد اسلو در مقایسه با عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست های بیشتری را قربانی کرده است.

خبر مرتبط
هشدار بایدن به نتانیاهو

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا گفت: بنیامین نتانیاهو باید کابینه خود را تغییر دهد.

اگرچه، اظهارات نتانیاهو توسط «دانی دانون»، هم حزبی وی در کنست رد شد و وی به خاطر این اظهارنظر از نتانیاهو انتقاد کرد، اما این اظهارات، درست بودن معادله «مقاومت در مقابل اشغالگری» را تایید کرد.

با وجودی که در گذشته، فقط محور مقاومت به رهبری ایران، طرح های سازش مطرح شده توسط آمریکا را تنفس مصنوعی برای ادامه حیات رژیم اشغالگر معرفی کرده بود، اکنون تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله نیز به درست بودن این معادله اعتراف می کند.

به گزارش ایرنا، مذاکرات سازش به‌طور مخفیانه در اسلو، پایتخت نروژ انجام شد و در ۲۰ اوت ۱۹۹۳ به پایان رسید. این پیمان به‌طور رسمی در ۱۳ سپتامبر ۱۹۹۳ (۲۲ شهریور ۱۳۷۲) در واشنگتن با حضور یاسر عرفات، اسحاق رابین و بیل کلینتون به امضا رسید. این پیمان تشکیل حکومت خودگردان فلسطین را به عنوان یک نهاد اداری موقت برای اداره امور بخشی از سرزمین های اشغالی به رسمیت شناخت.

در توافقنامه اسلو با شعار «صلح در برابر زمین»، بر ضرورت مذاکره برای ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی تاکید شد، اما رژیم اشغالگر، حقوق فلسطینیان را در تمام موارد از جمله شهرک‌سازی، کنترل قدس، مسجد الاقصی، امنیت ساکنان، تعیین مرزها، سرنوشت پناهندگان و آوارگان، تقسیم آب و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی، کاملاً نادیده گرفت.

مقاومت فلسطین در مقابل اقدام عرفات برای مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی، همواره بر اشغالگر بودن این رژیم و لزوم انحلال آن تاکید کرد.

کارشناسان مسائل سیاسی، عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر(۱۵ مهرماه) را آخرین میخ بر تابوت روند سازش می دانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید