خون اردوغان به جوش آمد/ موضع تند ترکیه علیه اسرائیل

کدخبر: ۶۱۶۷۲۱
​ اقتصادنیوز : اردوغان می‌گوید که بایدن اعلام کرده که پس از تصویب الحاق سوئد به ناتو از سوی پارلمان ترکیه، از کنگره آمریکا می‌خواهد با دادن اف-۱۶ به ترکیه موافقت کند.
خون اردوغان به جوش آمد/ موضع تند ترکیه علیه اسرائیل

  به گزارش اقتصادنیوزبه نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در بازگشت از مجارستان به خبرنگاران درخصوص وضعیت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به غزه گفت: در دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا یادآوری کردم که آمریکا مسئولیت تاریخی دارد. جهان دیگر چه می‌تواند بکند تا فریاد بزند که اسرائیل باید متوقف شود؟

خبر مرتبط
اردوغان اعلام آمادگی کرد/ترکیه همچنان حاضر است میانجیگر جنگ اوکراین باشد

اقتصادنیوز: رئیس جمهور ترکیه از آمادگی کشورش برای ازسرگیری تلاش‌های میانجی‌گری برای حل و فصل مساله اوکراین خبر داد.

اردوغان درباره آتش‌بس در غزه گفت: زمان آن رسیده که آمریکا گوش‌های خود را نسبت به این تماس‌ها نگیرد. اسرائیل نه تنها فلسطینیان، غزه، بلکه کل بشریت را هدف قرار می‌دهد.

او افزود: فتح و حماس باید به صورت مسالمت آمیز هم‌زیستی کنند. چیزی وجود ندارد که فتح و حماس در موردش با یکدیگر در تماس نباشند. آنها در تماس دائم هستند و می‌توانند این جلسات را  بهبود بخشند.

اردوغان با ابراز امیدواری نسبت به دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آینده نزدیک گفت: زمانی که در آینده نزدیک با ولادیمیر پوتین، ملاقات کنم، خواهم گفت بیایید کریدور غلات را احیا کنیم. امیدوارم از او پاسخ‌های مثبت بگیرم و به راه خود ادامه دهیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید