حماس اتمام حجت کرد/ مذاکره تبادل اسرا متوقف است تاز مانی که...

کدخبر: ۶۱۶۷۸۰
اقتصادنیوز: حماس اعلام کرد مذاکره با طرف اسراییلی برای تبادل اسرا انجام نخواهد شد مگر این که جنگ غزه متوقف شود.
حماس اتمام حجت کرد/ مذاکره تبادل اسرا متوقف است تاز مانی که...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،یکی از مقامات حماس اعلام کرد مادامی که جنگ غزه ادامه دارد مذاکره با طرف اسراییلی برای تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

74 روز از جنگ خونین غزه می‌گذرد. طی این مدت به جز یک بازه ۷ روزه که آتش بس موقت میان طرفین اجرایی و تبادل اسرا انجام شد، رژیم صهیونیستی به صورت دائمی اقدام به بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان کرده است. جان باختن ۲۰ اسیر صهیونیست در بند حماس در حملات اسراییل فشار‌ها بر این رژیم به منظور مذاکره برای تبادل اسرا را تشدید کرده است. 

 باصم نعیم، یکی از مقامات ارشد جنبش مقاومت فلسطین (حماس) امروز (سه شنبه) اعلام کرد ما از هر گونه ابتکار عمل در راستای پایان بخشیدن به جنگ غزه استقبال می‌کنیم. با این حال، تا زمانی که اسراییل به نسل کشی در این باریکه پایان نبخشد درباره آزادی اسرای صهیونیست مذاکره نخواهیم کرد. 

وی خاطر نشان کرد: مواضع قطعی ما این است که تا زمانی که عملیات نظامی اسراییل در غزه ادامه داشته باشد، مذاکره‌ای با این رژیم صورت نخواهد گرفت. با این حال، ما تلاش‌ها برای پایان بخشیدن به تخاصم و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه برای فلسطینیان استقبال می‌کنیم. 

در خبری دیگر، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد اسراییل برای یک توقف بشردوستانه دیگر در جنگ و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه در ازای آزادی اسرای خود آمادگی دارد. 

وی درباره تبادل اسرا میان دو طرف خاطر نشان کرد: مسئولیت این موضوع به طور کامل بر دوش یحیی سنوار، رئیس حماس در غزه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید