درخواست مهم فتح از حماس و جهاد اسلامی/ تفرقه سرنوشت جنگ غزه را تغییر می‌دهد؟

کدخبر: ۶۱۶۴۵۲
دبیر کمیته اجرایی فتح گفت: ما از برادران‌مان در جنبش حماس و جهاد اسلامی می‌خواهیم تا در زیر پرچم الجزایر به دودستگی پایان دهند.
درخواست مهم فتح از حماس و جهاد اسلامی/ تفرقه سرنوشت جنگ غزه را تغییر می‌دهد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جبرئیل الرجوب، دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح بعد از دیدار با عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر گفت: ما از برادران‌مان در جنبش حماس و جهاد اسلامی می‌خواهیم تا در زیر پرچم الجزایر که تحت سلطه هیچ کسی در خاورمیانه و خارج از خاورمیانه نیست، به دودستگی پایان دهند. من از طرف محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) از آنها می‌خواهم تا یک رویکرد سیاسی را درباره دولت و یک رویکرد را برای مبارزه ایجاد کنند که بتواند از دستاوردها و تحولاتی که در موضع جهان درباره ما و مسئله فلسطین ایجاد شده، استفاده کند. جهان اکنون معتقد است که کشور فلسطین یک ضرورت برای تحقق صلح منطقه‌ای و جهانی است.

خبر مرتبط
خبر مهم اسرائیل درباره توافق با حماس/ اسرای خاص تبادل می‌شوند؟

اقتصادنیوز: سازمان رادیو و تلویزیون رسمی اسرائیل گزارش داد که اسرائیل در حال بررسی آزادی اسرای فلسطینی «خاص» در توافق تبادل آتی است.

به نقل از روزنامه رأی الیوم، وی گفت: بیایید به دودستگی پایان بدهیم و نقشه راهی را ایجاد کنیم که شرایط مناسب را برای برگزاری انتخابات ملی و آزاد فراهم کند. این تجاوز و اشغال باید به پایان برسد. توقف تجاوز مقدمه‌ای برای تشکیل دولت وحدت فلسطینی برای تمام فلسطینی‌ها در کرانه باختری، غزه و قدس است، اما این اتفاق بعد از عقب نشینی اسرائیلی‌ها از نوار غزه و لغو محاصره غزه و برگزاری نشست بین‌المللی برای پایان دادن به رنج و مشکلات ملت فلسطین ممکن است. این دولت مأموریت‌های واضحی دارد و یکی از آنها آماده کردن ملت فلسطین برای برگزاری انتخابات دموکراتیک و آزاد است.

خبر مرتبط
وضعیت وخیم مراکز درمانی در غزه/دیگر بیمارستانی برای پذیرش زخمی‌ها باقی نمانده

اقتصادنیوز: وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که دیگر بیمارستانی برای پذیرش زخمی‌ها باقی نمانده است.

الرجوب خطاب به گروه‌های فلسطینی دیگر گفت: ما نباید اشتباه کنیم و باید درک کنیم که این یک گزینه ملی در این مرحله است. ما باید به فداکاری‌های ملت‌مان و شهدا احترام بگذاریم چرا که ۵۰ درصد قربانیان در غزه کودک و ۳۰ درصد زن و مسن هستند. سال ۲۰۲۴ سال تثبیت کشور فلسطین به پایتختی قدس خواهد بود. الجزایر همواره بدون هیچ‌گونه شروطی و بدون مداخله خارجی همراه فلسطین و اراده ملت فلسطین بوده‌است.

الجزایر در سال ۲۰۲۲ میزبان نشستی برای پایان دادن به دودستگی میان گروه‌های فلسطینی بود که منجر به صدور بیانیه آشتی و پایان دودستگی شد.

در این بیانیه بر اهمیت وحدت ملی به عنوان پایه و اساسی برای پایداری و مقاومت در برابر اشغالگران و تقویت اصل شراکت سیاسی میان گروه‌های ملی فلسطین از جمله از طریق انتخابات و اتخاذ اقدامات عملی برای تحقق آشتی ملی از طریق پایان دادن به دودستگی تأکید شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید