تلاش روسیه برای برگزاری نشستی میان حماس و فتح

کدخبر: ۲۵۷۶۴۴
اقتصادنیوز؛ میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه با اعلام رسمی خبر سفر «اسماعیل هنیه» به مسکو، از تلاش برای برگزاری نشستی مشترک میان رهبران فلسطینی جنبش‌های فتح و حماس خبر داد.
تلاش روسیه برای برگزاری نشستی میان حماس و فتح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در ابتدای سال میلادی آتی به مسکو سفر خواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه دیلی صاباح، او همچنین گفت که مسکو آمادگی دارد نشستی میان حماس و فتح تدارک ببیند.

تأکید بوگدانوف بر انجام سفر هنیه به روسیه، در حالی است که رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گذشته شدیدا به دعوت روسیه از رهبر حماس برای سفر به مسکو اعتراض کرده بود.

 «حیدر رشید» سفیر روسیه در فلسطین در تاریخ هفتم آذرماه گذشته در جریان دیدارش با هنیه در شهر غزه به طور رسمی از وی برای سفر به مسکو دعوت کرد.

به نوشته دیلی صاباح، این سفر در حالی قرار است صورت گیرد که رهبران فلسطینی از تمامی طیف‌ها، اعلام کرده‌اند که آمریکا دیگر نمی‌تواند نقش واسطه را در مسأله فلسطین ایفا کند. آن‌ها تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را شاهدی بر سخن خود می‌گیرند.

با این حال، کرملین بارها اعلام کرده که حاضر است نقش خود خاورمیانه را پس از حضور در بحران سوریه از ابتدای سال 2015، توسعه دهد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در پاسخ به اعتراض «اسحاق هرتزوگ» رهبر جناح اپوزیسیون اسرائیل به سفر هنیه به مسکو گفته است: «ما در چارچوب تلاشمان برای ممانعت از وخامت اوضاع در منطقه از هنیه برای سفر به مسکو دعوت به عمل آورده‌ایم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید