الشرق‌الاوسط خبر داد؛

خنجر از پشت محمودعباس به حماس

کدخبر: ۲۶۱۳۲۴
اقتصادنیوز؛ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین زنجیره اقدامات سفت و سختی را به منظور از بین بردن قدرت حماس در غزه یا مجبور کردن این جنبش برای تحویل غزه تصویب کرد.
خنجر از پشت محمودعباس به حماس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ منابعی آگاه به روزنامه سعودی "الشرق‌الاوسط" اعلام کردند که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است: بازی پایان یافته است و من می‌خواهم تمامی کارمندان تشکیلات خودگردان فلسطین را از گذرگاه مرزی "رفح" خارج کنم و با شعار "یا همه چیز یا هیچ چیز" وارد مرحله اجرایی شوم.

تشکیلات خودگردان فسلطین پیشتر دستور داد که کارکنانش از گذرگاه مرزی "رفح" خارج شوند. منابع تاکید کردند که تشکیلات خودگردان فلسطین از این تصمیم عقب‌نشینی نخواهند کرد و برای اجرای تصمیماتی که به حمایت مالی از نوار غزه پایان می‌دهد، مصمم است.

وزارت امور مدنی فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان پیشتر اعلام کرد،‌ تشکیلات خودگردان همه کارمندانش را از گذرگاه رفح واقع در جنوب غزه خارج کرد.

این اقدام پس از بازداشت تعدادی از کارمندان تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه توسط حماس انجام شد.

از سوی دیگر، یک شبکه عبری‌زبان اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دستور داده است تحویل سومین بخش از اموال و کمک‌های قطر به نوار غزه به حالت تعلیق درآید.

دولت قطر ماهانه ۱۵ میلیون دلار به منظور پرداخت حقوق کارمندان نوار غزه و کمک به خانواده‌های فقیر می‌پردازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید