سفر غیر منتظره هنیه به مصر

کدخبر: ۶۱۶۸۷۶
​ اقتصادنیوز:خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به مصر می‌رود.
 سفر غیر منتظره هنیه به مصر

 به گزارش اقتصادنیوزبه نقل ازایسنا،  یک منبع نزدیک به جنبش حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش برای انجام مذاکراتی با محوریت دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه به مصر می‌رود.

این منبع به خبرگزاری فرانسه گفت: انتظار می‌رود هنیه امروز در راس هیئتی از رهبران ارشد حماس جهت انجام دیدارها و مذاکره‌هایی که مهمترین آنها دیدار و گفت‌وگو با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر است، به قاهره برود.

خبر مرتبط
هنیه: شاهد حجم گسترده‌ای از حملات علیه غزه هستیم

رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با وزیر امور خارجه ایران، گفت: در حالی که بعد از ۷۵ روز همچنان شاهد حجم گسترده‌ای از حملات هوایی، دریایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه هستیم اما مقاومت همچنان استوار و ثابت قدم در میدان مانده است.

به گفته این منبع، مذاکرات شامل توقف حملات و جنگ جهت فراهم کردن شرایط برای اجرای قرارداد تبادل اسرا، توقف محاصره نوار غزه، انتقال کمک‌ها به آن، عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از این منطقه و بازگشت آوارگان به شهرها و روستاهای خود در شهر غزه و شمال نوار غزه خواهد بود.

این دومین سفر هنیه به مصر از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر خواهد بود، او اولین بار نهم نوامبر به مصر سفر کرده بود.

مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس موقت هفت روزه در ماه نوامبر میان دو طرف میانجی‌گری کردند و طی این مدت ۸۰ اسیر صهیونیست در مقابل ۲۴۰ اسیر فلسطینی آزاد شدند.

مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی نزدیک به ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت درآورد که ۱۲۹ تن از آنها هنوز در غزه هستند.

حماس چند روز قبل بار دیگر بر موضعگیری‌اش تاکید و اعلام کرد، تا زمانی که جنگ علیه نوار غزه به شکل کامل متوقف نشود، وارد هیچ‌گونه مذاکره‌ای برای تبادل اسرا نخواهد شد و این مساله را به تمامی میانجی‌ها نیز ابلاغ کرده‌است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید