خیز پوتین برای ماندن در کرملین/ ستادهای انتخاباتی فعال شدند

کدخبر: ۶۱۷۱۳۰
اقتصادنیوز: ستاد انتخاباتی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور کنونی روسیه برای شرکت در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور در اسفندماه ۱۴۰۲ در مسکو آغاز به کار کرد.
خیز پوتین برای ماندن در کرملین/ ستادهای انتخاباتی فعال شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، این ستاد مرکزی به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد و مسئولیت هماهنگی مستمر با ستادهای منطقه‌ای در سراسر روسیه را برعهده خواهد داشت.

170810394

بنا بر این گزارش، ولادیمیر ماشکوف بازیگر، دکتر ماریانا لیسنکو پزشک و آرتم ژوگا رئیس پارلمان جمهوری خلق دونتسک، روسای مشترک دفتر مرکزی پوتین هستند.
بنا بر این گزارش، کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲، درخواست گروهی از شهروندان برای حمایت از نامزدی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری در اسفندماه ۱۴۰۲ را ثبت کرد.
این امر امکان افتتاح حساب ویژه در اسبربانک را برای شروع جمع آوری ۳۰۰ هزار امضای رأی دهندگان را فراهم می‌کند، امضاهایی که باید قبل از ساعت ۱۸ روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) به کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ارائه شوند.
بنا بر تصمیم کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه، رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به مدت سه روز و از ۱۵ تا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ ( ۲۵ تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۲) انجام می‌شود.

پوتین پیشتر در مراسمی با حضور بیش از دویست نفر از شخصیت‌های نظامی و افتخارآفرینان این کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی اعلام آمادگی کرده بود. دوره فعلی ریاست جمهوری پوتین در تاریخ ۷ مه ۲۰۲۴ میلادی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) به پایان می‌رسد.

شرکت پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در گذر زمان
این پنجمین باری است که پوتین برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نامزد خواهد شد و در صورت پیروزی در این دور از انتخابات، دوره ریاست وی تا ۶ سال دیگر یعنی سال ۲۰۳۰ میلادی تمدید خواهد شد. پوتین در سال ۲۰۰۰ برای اولین بار و به مدت چهار سال رئیس جمهور فدراسیون روسیه شد. پس از استعفای بوریس یلتسین رئیس جمهور اسبق روسیه در سی و یکم دسامبر سال ۱۹۹۹ میلادی، ولادیمیر پوتین جانشین وی شد. در تاریخ دوازدهم ژانویه سال ۲۰۰۰ میلادی گروهی از سیاسیون به پوتین پیشنهاد کردند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و او یک روز بعد هنگام سخنرانی در دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات خبر داد.

پوتین همچنین قصد خود برای شرکت در سال ۲۰۰۴ را نیز هنگام پاسخ دادن به سوالات تلفنی شهروندان روسیه در پایان سال میلادی ۲۰۰۳ اعلام کرد. پس از پایان دوره هشت ساله ریاست جمهوری، پوتین از مقام کنار رفت چرا که بر اساس قانون اساسی روسیه نمی‌توانست بیش از دو دوره متوالی زمام امور کشور را در دست بگیرد. دمیتری مدودف بود که پس از وی رئیس جمهور جدید روسیه شد، در حالی که پوتین به عنوان نخست وزیر به فعالیت خود ادامه داد.

مدودف در سپتامبر سال ۲۰۱۱ به اعضای حزب «روسیه متحد» پیشنهاد داد تا از پوتین برای شرکت در انتخابات سال ۲۰۱۲ حمایت کنند. در این دوره نیز پوتین موفق به پیروزی در انتخابات شد و این بار طبق قانون اساسی جدید برای یک دوره شش ساله عهده‌دار هدایت کشور شد. پوتین در سال ۲۰۱۸ حاضر نشد زودتر از موعد اعلام کاندیداتوری کند، چرا که معتقد بود اعلام زودهنگام موضوع توجه مسئولان کشورش را از کار اصلی منحرف و معطوف به فضای پیش از انتخابات می‌کند. با این حال در دسامبر همان سال و در دیدار با کهنه‌سربازان روس از قصد خود برای شرکت در انتخابات خبر داد.

این بار هم پوتین یک روز پس از اعلام تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای فدراسیون برنامه انتخاباتی خود را اعلام کرد. لازم به ذکر است که بر اساس اصلاحات قانون اساسی روسیه که در سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شد، کاندیداتوری ریاست جمهوری فعلی برای بیش از دو دور پیاپی منعی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید