شهادت 6 فلسطینی در حمله بامدادی اسرائیل

کدخبر: ۶۱۸۳۰۶
اقتصادنیوز : 6 جوان فلسطینی بامداد امروز چهارشنبه پس از حمله های پهپادی اسرائیل به اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم به شهادت رسیدند.
شهادت 6 فلسطینی در حمله بامدادی اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بیمارستان دولتی شهید ثابت ثابت این شهر از انتقال شش شهید و تعدادی مجروح بر اثر بمباران اردوگاه توسط پهپاد رژیم صهیونیستی ساعتی پس از اینکه اشغالگران مانع رسیدن آمبولانس‌ها به مجروحان شدند، خبر داد.

 

هلال احمر فلسطین همچنین اعلام کرد: نیروهای اشغالگر سه دستگاه آمبولانس را توقیف و از انتقال مجروحان از اردوگاه جلوگیری کردند.

خبر مرتبط
انتقاد تند محمود عباس از اسرائیل

اقتصادنیوز : محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه‌شنبه شب در گفت وگو با یک شبکه اظهارکرد که اسرائیل به دنبال کوچاندن مردم فلسطین به صحرای سینا است.

​نیروهای اشغالگر شب گذشته به شهر طولکرم و اردوگاه نور شمس در شرق آن یورش بردند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر با خودروهای نظامی و بولدوزرهای خود از محور غربی و با عبور از خیابان خضوری و میدان جمال عبدالناصر در مرکز شهر و خیابان مجموعه گاراژهای قدیمی به شهر هجوم بردند و در خیابان‌ها و محله‌ها اقدام به پرسه زنی کردند. در حالی که نیروهای دیگری از مسیر دوربرگردان المحاکم به سمت اردوگاه نور شمس در شرق شهر حرکت کردند و در محله المنشیه مستقر شده و آن را تحت محاصره شدید درآوردند.

نیروهای اشغالگر به تعدادی از منازل شهروندان در محله‌های مختلف اردوگاه به ویژه مناطق المنشیه، المحجر، الجوره، الدمج و جبل النصر یورش بردند و جستجوی گسترده‌ای در داخل آنها انجام داده و وسایل موجود در منازل را پس از بازجویی از صاحبانشان از بین بردند.

نیروهای اشغالگر از سقف ساختمان‌های بلند در داخل و اطراف اردوگاه بالا رفتند و آن‌ها را به نقاط دیده‌بانی بدل کردند، در حالی که بولدوزرها زیرساخت‌های خیابان‌های اصلی اردوگاه، میدان آن و محله المنشیه را تخریب کردند. اشغالگران برخی دیوارهای تاسیسات و میادین و اموال عمومی و خصوصی را ویران کردند.

در حالی که صداهای انفجار در منطقه شنیده می‌شد اشغالگران عمدا باعث اختلال قابل توجهی در شبکه‌های ارتباطی و اینترنتی در داخل اردوگاه شدند.

این دومین یورش در عرض ۲۴ ساعت است که منجر به تخریب اموال شهروندان و بمباران منازل آنها شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید