تشدید حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکایی

کدخبر: ۶۱۸۳۸۹
اقتصادنیوز : دو منبع نزدیک به گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کردند که این گروه برای تشدید حملات به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه در پاسخ به حملات هوایی در بابل در جنوب عراق آماده می‌شود.
تشدید حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکایی

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دو منبع نزدیک به گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با العربی الجدید اعلام کردند که تصمیم تشدید حملات به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه عملا گرفته شده‌است.

در حملات هوایی آمریکا به استان بابل درع حسن، عضو گردان‌های حزب‌الله عراق به شهادت رسید و ۱۸ نفر نیز زخمی شدند.

این گردان‌ها روز سه شنبه مراسم تشییع پیکر این شهید را برگزار کردند.

خبر مرتبط
پیام موشکی مقاومت عراق به آمریکا / حمله به پایگاه نظامی آمریکا ادامه دارد

اقتصادنیوز: مقاومت اسلامی عراق در ادامه حملات به پایگاه‌های آمریکایی، از حمله به پایگاه اشغالگران آمریکایی در خاک سوریه خبر داد.

منابع مذکور اعلام کردند: تشدید حملات شامل حملات موشکی و پهپادی در واکنش به حملات آمریکا و ترور سردار رضی موسوی در دمشق توسط اشغالگران اسرائیلی خواهد بود. مذاکرات میان دولت عراق به ریاست محمد شیاع السودانی و گروه‌های عراق متوقف شده‌است.

این منابع اعلام کردند: السودانی و برخی رهبران می‌خواهند حملات به پایگاه‌های آمریکایی متوقف شود بدون اینکه در ازای توقف حملات اتفاقی بیفتد، نه آمریکایی‌ها خارج شوند، نه بازنگری در توافق امنیتی با آن‌ها صورت گیرد. نه تجاوز به غزه متوقف شود. همه این مساله در رابطه با چیزی است که دولت السودانی آن را اضطرار سیاسی برای این مرحله می‌نامد. تمام پایگاه‌های مهم از مدت‌ها پیش تخلیه شده‌اند و حملات اخیر آمریکایی‌ها برای لطمه زدن به مقاومت هیچ تأثیری ندارد.

گروه‌های مقاومت عراق از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه حملاتی را به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه انجام داده‌اند.

بعد از حملات هوایی واشنگتن در عراق علیه گروه‌های مقاومت و تهدید به اتخاذ اقدامات شدیدتر، دولت عراق خواهان توقف حملات و ممانعت از تشدید تنش است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا سه شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور سه پایگاه در عراق را که گروه‌های مقاومت عراق از آن استفاده می‌کردند در پاسخ به حملات این گروه‌ها که به موجب زخمی شدن سه نظامی آمریکایی در اربیل شد، هدف قرار داد.

پایگاه حریر آمریکا در معرض یک حمله پهپادی توسط مقاومت عراق قرار گرفته بود.

سعد العبیدی، کارشناس امور امنیتی عراق گفت: تشدید تنش در عراق وارد مرحله خطرناکی شده‌است و این ناشی از ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه است. تشدید حملات گروه‌های مقاومت، در سوریه شامل مناطق نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) نیز خواهد بود.

این یعنی پاسخ آمریکا نیز شامل حمله به پایگاه‌های گروه‌های عراقی در البوکمال، المدائن و مناطق دیگر مرزی در عراق خواهد بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید