اولویت ما توقف تجاوزه به غزه است/ اسرائیل ناچار است مذاکره را بپذیرد

کدخبر: ۶۱۸۷۷۳
عضو ارشد حماس تاکید کرد که اولویت ما توقف تجاوز به غزه است.
 اولویت ما توقف تجاوزه به غزه است/ اسرائیل ناچار است مذاکره را بپذیرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «اسامه حمدان»، از رهبر ارشد حماس در گفتگویی تاکید کرد که ما به وضوح به همه میانجی‌گران اطلاع دادیم که اولویت ما توقف تجاوز به غزه یک‌بار برای همیشه است.

حمدان در ادامه گفت: «طرف اسراییلی به دلیل تعداد اسرای کشته شده در داخل از فشار داخلی رنج می‌برد. تل آویو در تلاش است تا انسجام کابینه سیاسی را پس از شکست نظامی خود حفظ کند.»

اسامه حمدان افزود: «همانطور که اسراییل بجای توقف تجاوز همچنان به نسل کشی ادامه می‌دهد، لذا هیچ مذاکره‌ای نیز در مورد تبادل اسرا صورت نخواهد گرفت. ایده‌های ارائه شده شامل تبادل اسرا در ازای آتش بس یک ماهه قابل قبول نیست. در واقع اشغالگران تلاش می‌کنند تا ایده‌های نادرستی را که برای کاهش فشار داخلی لازم است، علنی کنند، اگرچه هیچ مذاکره‌ای بر سر آن‌ها هنوز صورت نگرفته است.»

این عضو ارشد حماس در ادامه اظهار داشت: «ما ابزارها و توانایی‌های لازم برای برقراری آتش‌بس را داریم. تنها یک راه برای خروج اسراییل از بن بست وجود دارد و آن توقف تجاوز و دادن امتیاز است. نتانیاهو به دلیل فشار خیابانی و بحران دولت، تحمل رد دائمی پیشنهادات مذاکره بر سر مبادله اسرا را ندارد و ناچار است به مذاکره تن دهد.»

۲ روز پیش از این نیز، اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی اعلام کرده بود که اشغالگران نژادپرست ملت فلسطین در غزه را با تمامی انواع سلاح و به شکلی وحشیانه هدف قرار داده‌اند.

حمدان گفت: دستگاه‌های ۳ گانه جنایتکار اسراییل در آشفتگی به سر می‌برند، زیرا هیچکدام از اهداف اعلامی خود را محقق نکرده‌اند. دستپاچگی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در برابر خبرنگاران دلیلی بر دروغ‌گویی و آشفتگی فرماندهان وی است.

وی افزود: در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۲۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸ هزار نفر ناپدید شده‌اند. اشغالگران در منطقه‌هایی که پیش از این امن اعلام کرده بودند از بمب‌های آتش‌زا استفاده کردند. نسل‌کشی جمعیِ ارتکابی از سوی اشغالگران از تمامی جنایت‌های جنگی معاصر فراتر رفته است.

حمدان ادامه داد: ملت ما نه آواره می‌شود، نه با زور کوچانده می‌شود و نه اراده‌اش شکسته می‌شود و اسیران نیز بدون تن‌دادن به شرط‌های مقاومت بازگردانده نخواهند شد. ما به تمامی کشورها نسبت به تعامل با نقشه‌های نتانیاهو تحت عنوان مهاجرت داوطلبانه هشدار می‌دهیم. نتانیاهو با شکست‌های پیاپی مواجه است و تنها موفقیت وی کشتار غیرنظامیان بوده است.

وی افزود: نتانیاهو تنها یک گزینه در اختیار دارد و آن هم اذعان به شکست در غزه است. اشغالگران تلاش دارند با یافتن برخی تونل‌ها موفقیتی خیالی بسازند. از برخی کشورها پیشنهادها و ابتکارهایی را دریافت کرده‌ایم و از تمامی پیشنهادهایی که منافع ملت ما را محقق کند استقبال می‌کنیم. ملت ما در انتظار آتش‌بس موقت نیست، بلکه منتظر توقف همه‌جانبه جنگ است.

حمدان گفت: دستان دولت آمریکا به خون کودکان غزه آغشته است. دولت آمریکا از جان غیرنظامیان در غزه سخن می‌گوید و از طرف دیگر اسراییل را با سلاح تجهیز می‌کند. ما حمله آمریکا به مقرهای حشدالشعبی عراق جهت ممانعت از انجام وظایف مقاومت عراق در برابر غزه را محکوم می‌کنیم. ما مواضع انصارالله و حوثی‌های یمن جهت یاری غزه را می‌ستاییم.

وی افزود: ما ترور بزدلانه سردار شهید رضی موسوی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب را که در راه قدس به شهادت رسید محکوم می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید