ردپای چین در غزه/ اسرائیل افشاگری کرد

کدخبر: ۶۱۹۰۴۷
​ اقتصادنیوز :پس از آنکه گردان‌های شهید عزالدین القسام از هدف قرار دادن یک نظامی اسرائیل با سلاح «M۹۹» خبر داد، ارتش اسرائیل مدعی کشف چند قبضه سلاح چینی در نوار غزه شد.
ردپای چین در غزه/ اسرائیل افشاگری کرد

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ارتش رژیم اشغالگر مدعی شده است که چند قبضه سلاح چینی را در نوار غزه کشف و ضبط کرده است.

خبر مرتبط
چراغ سبز حماس به آتش‌بس/ میانجی‌گری مصر جواب داد؟

اکوایران: منابع آگاه به روزنامه نشنال گفتند که رهبران حماس پس از گفتگو با میانجی‌های مصری، اصول پیشنهادات مصر را برای پایان دادن به جنگ غزه پذیرفته‌اند.

این کانال همچنین گزارش داد که سوالاتی در راهروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد چگونگی منتقل شدن این سلاح‌ها از چین به نوار غزه مطرح است.

کاریس ویته»، مدیر عامل و بنیانگذار گروه «SIGNAL» و کارشناس روابط چین و رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبر گفت: اگرچه قطعاً ممکن است سلاح‌های چینی به دست گروه مسلح فلسطینی رسیده باشد، اما این سلاح‌ها به طور مستقیم از چین خریداری نشده است.

خبر مرتبط
درگیری شدید در کرانه باختری/ 2 بیمارستان در محاصره ارتش اسرائیل

اقتصادنیوز : در حالی که سربازان ارتش اسرائیل دو بیمارستان شهر طولکرم را به محاصره خود درآوردند، نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در داخل اردوگاه نور شمس در طولکرم، به شدت درگیر شدند.

ویته گفت که چین صنعت تسلیحاتی گسترده‌ای دارد و پکن سلاح به نهادهای غیردولتی نمی‌فروشد، اما به کشورهای غرب آسیا سلاح می‌فروشد.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید این موضوع را با مقامات رسمی چین بررسی کند.

خبر مرتبط
درکابینه جنگ اسرائیل چه خبر است؟

اقتصادنیوز : افشاگری رسانه‌های اسرائیل از اختلافات در کابینه جنگ این رژیم به دلیل امتناع نتانیاهو از بحث درباره روز بعد از جنگ خبر ساز شد.

گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس شامگاه شنبه ۳۰ دسامبر اعلام کرد که یک تک تیرانداز این گردان موفق شد با اسلحه کالیبر سنگین M۹۹ در منطقه «الشیخ عجلین» در شهر غزه، یک نظامی صهیونیست را هدف قرار دهد.

وب سایت «Gun Wiki» در این باره گزارش داد که اسلحه M۹۹ در پاسخ به درخواست ارتش آزادیبخش خلق چین ساخته شده است و یک اسلحه ضد تجهیزات با گلوله‌های ۱۲.۷×۱۰۸ میلی متری کالیبر سنگین است.

طبق گزارش این سایت، اسلحه M۹۹ می‌تواند هدفی را در فاصله ۱۶۰۰ متری در عرض دو ثانیه از بین ببرد، یعنی ۲.۷ ثانیه قبل از اینکه صدای آن به محل هدف برسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید