ماموریت ویژه موساد با قطر

کدخبر: ۶۱۹۰۵۴
اقتصادنیوز : شورای جنگ اسرائیل به رئیس سازمان جاسوسی (موساد) اجازه داد تا طرح قطر برای آتش بس در غزه را پیگیری کند.
ماموریت ویژه موساد با قطر

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، شورای جنگ رژیم صهیونیستی موافقت کرد تا «دیوید بارنی» رئیس موساد به مذاکره با مقامات قطری برای آتش بس در غزه و زمینه سازی برای تبادل

اسرا ادامه دهد.

خبر مرتبط
ردپای چین در غزه/ اسرائیل افشاگری کرد

​ اقتصادنیوز :پس از آنکه گردان‌های شهید عزالدین القسام از هدف قرار دادن یک نظامی اسرائیل با سلاح «M۹۹» خبر داد، ارتش اسرائیل مدعی کشف چند قبضه سلاح چینی در نوار غزه شد.

بر اساس این گزارش، شورای جنگ رژیم صهیونیستی قرار است امروز یکشنبه، جزئیات طرح آتش بس پیشنهادی قطر برای تبادل اسرا را بررسی کند.

پیشتر، این رسانه صهیونیستی از بررسی طرحی خبر داده بود که براساس آن ، ۴۰ تا ۵۰ اسیر صهیونیست آزاد و آتش بس موقت چندهفته ای در غزه برقرار می شود.

قرار است در نشست امروز شورای جنگ رژیم صهیونیستی، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی که هر دو از اعضای تندروی کابینه «بنیامین نتانیاهو» هستند نیز حضور یابند.

خبر مرتبط
درگیری شدید در کرانه باختری/ 2 بیمارستان در محاصره ارتش اسرائیل

اقتصادنیوز : در حالی که سربازان ارتش اسرائیل دو بیمارستان شهر طولکرم را به محاصره خود درآوردند، نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در داخل اردوگاه نور شمس در طولکرم، به شدت درگیر شدند.

بن گویر و اسموتریچ پیشتر تهدید کرده بودند که هرگونه تصمیمی درباره آینده غزه، باید با حضور آنها گرفته شود.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و هزاران فلسطینی را شهید یا زخمی کرد.

عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه، نظام امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست اقتدار گذشته را کسب کند.

تشدید اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین نیز بر دامنه تنش ها در سرزمین های اشغالی افزوده و این رژیم را در معرض فروپاشی قرار داده است.

 

اخبار مرتبط

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی