آیا تونی بلر در پرونده کوچاندن فلسطینی‌ها به اروپا دست دارد؟

کدخبر: ۶۱۹۲۶۸
اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای عبری از ورود نخست‌وزیر سابق انگلیس به پرونده تلاش این رژیم برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به اروپا پرده برداشتند.
آیا تونی بلر در پرونده کوچاندن فلسطینی‌ها به اروپا دست دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، منابع رسانه‌ای عبری گزارش دادند رژیم صهیونیستی قصد دارد از تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس کمک بگیرد تا با کشورهای غربی رایزنی کرده و آنها را متقاعد کند که پس از پایان تجاوز به غزه، میزبانی آوارگان فلسطینی از نوار غزه را بپذیرند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که بلر هفته گذشته یک سفر محرمانه به سرزمین‌های اشغالی داشت و در آنجا جلساتی از پیش اعلام نشده با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای گفت‌وگو در مورد این پرونده برگزار کرد.

 

خبر مرتبط
پافشاری اسرائیل برای کوچاندن اجباری فلسطینیان/ مصر: اجازه این کار را نمی‌دهیم

اقتصادنیوز: وزیر دارایی اسرائیل شنبه شب در ادامه دست و پا زدن برای کوچاندن مردم فلسطین از نوار غزه اعلام کرد: باید مهاجرت داوطلبانه برای ساکنان نوار غزه ایجاد کنیم و کشورهایی را بیابیم که خواهان پذیرش آنها هستند.

طبق این گزارش، در جلساتی که بلر برگزار کرد، این ایده مطرح شد که بلر نقش میانجی را میان رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در رابطه با طرح تل‌آویو برای آوارگی فلسطینی‌ها از نوار غزه داشته باشد.

این شبکه در ادامه گزارش داد که بلر در واقع با «روز بعد» جنگ سروکار دارد و این درحالی است که خود کابینه نتانیاهو تا بدین لحظه درباره این موضوع تصمیمی اتخاذ نکرده است.

 

خبر مرتبط
هشدار امیرعبداللهیان نسبت به کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها

اقتصادنیوز: حسین امیرعبداللهیان، رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌ خود تاکید کرد: ریشه وضعیت فعلی، ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی است

این درحالی است که یک منبع نزدیک به بلر با تکذیب گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری «جروزالم پست»، ادعاهای مرتبط با ارتباط بلر با آوارگی فلسطینی‌ها را نادرست دانست.

این منبع در این باره تصریح کرد: هرگز چنین بحثی مطرح نشده است و بلر چنین پیشنهادی را بررسی نخواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید