اعتبار از دست رفته

تاوان حمایت از اسرائیل برای بایدن/ ترامپ پیشتاز شد

کدخبر: ۶۱۹۳۳۷
اقتصادنیوز: نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا نشان می دهد که سیاست حمایت گرایانه بایدن از اسرائیل در طول حمله این رژیم به نوار غزه، برای رئیس جمهوری آمریکا پر هزینه بود و شانس ترامپ برای پیروز در کارزار 2024 را افزایش داده است.
تاوان حمایت از اسرائیل برای بایدن/ ترامپ پیشتاز شد

به گزارش اقتصادنیوز، جو بایدن به دلیل سیاست های اسرائیل در حال از دست دادن حمایت جوانان است، به این معنی که او ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شکست بخورد.7 اکتبر، حماس به حمله ای غافلگیرانه‌ای علیه اسرائیل دست زد و تل اویو بر آن داشت تا حملات هوایی و زمینی گسترده به غزه انجام دهند. آسوشیتدپرس به نقل از مقامات بهداشت فلسطین نوشته، نزدیک به 20 هزار فلسطینی جانشان را از دست داده اند. مقامات نظامی اسرائیل می گویند 118 سرباز در جریان تهاجم زمینی به این غزه کشته شده اند.

اعتبار از دست رفته!

ایالات متحده مدت‌ها متحد اسرائیل بوده و پس از این حملات، بایدن که اخیرا خود را صهیونیست خوانده، بر حمایت واشنگتن تاکید کرد. او گفت که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و پیشنهاد کمک 14 میلیارد دلاری و ارائه تسلیحات را ارائه داد. او همچنین در برابر درخواست ها برای آتش بس مقاومت کرده است.با این حال، او از آن زمان مواضع خود را ملایم کرده است. بایدن در اوایل ماه جاری در یک رویداد جمع آوری کمک های مالی گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حال "از دست دادن حمایت ها است و به دلیل افزایش تعداد کشته ها در غزه، باید تغییراتی ایجاد شود.

اکنون، یک نظرسنجی جدید توسط نیویورک تایمز/ کالج سینا نشان می‌دهد که تقریباً 75 درصد از رای‌دهندگان جوان بین 18 تا 29 سال با نحوه مدیریت دموکرات‌ها در مناقشه اسرائیل و حماس مخالف هستند. همین نسبت بر این باورند که اسرائیل به اندازه کافی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در غزه تلاش نمی کند و 44 درصد گفتند که اسرائیل باید به کارزار نظامی خود پایان دهد، حتی اگر حماس شکست نخورد، 39 درصد نیز گفتند که جنگ باید ادامه یابد. به نوشته نیوزویک همچنین مشخص شد که 27 درصد از جوانان با اسرائیل همدردی می کنند در حالی که 47 درصد با فلسطینی ها همدردی می کنند.این نظرسنجی از 10 دسامبر تا 14 دسامبر 2023 انجام شد. حجم نمونه هزار و 16 رای دهنده ثبت نام شده در سراسر کشور و حاشیه خطای نمونه مثبت یا منفی 2.5 درصد است.

272240

پیشتازی ترامپ

این نظرسنجی نشان داد که دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه بایدن و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه، حمایت 21 درصد از جوانانی را که در سال 2020 به بایدن رای داده‌اند، جذب می‌کند.در مجموع، نتایج نشان داد که ترامپ با 49 درصد به 43 درصد از رئیس جمهور فعلی در میان رای دهندگان جوان پیشتاز است و در مجموع بین رای دهندگان ثبت نام شده، 46 درصد تا 44 درصد برتری دارد.نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک که در ماه نوامبر منتشر شد، نشان داد که افراد زیر 35 سال با احتمال 66 درصد از پاسخ اسرائیل به حمله مخالفت می کنند.بیش از 40 کارآموز که در کاخ سفید و دیگر شاخه‌های دفتر اجرایی کار می‌کنند، بایدن را به نادیده گرفتن «خواسته های مردم آمریکا» متهم کرده اند..

با این حال، نظرسنجی نیویورک تایمز / کالج سینا نشان داد که بایدن با شش امتیاز در میان کسانی که در انتخابات 2020 رای دادند، پیشتاز است. ترامپ در میان کسانی که در سال 2020 رای نداده اند با 22 امتیاز پیشتاز است، اگرچه این جمعیت کمتر در سال 2024 رای می دهند.نظرسنجی که به طور انحصاری برای نیوزویک توسط Redfield و Wilton Strategies انجام شد، نشان داد که نسبت افراد 18 تا 42 ساله که از واکنش رئیس جمهور به جنگ حمایت می کنند، از اکتبر 5 درصد افزایش یافته است.این رقم نشان داد که 42 درصد از رای دهندگان نسل Z (18 تا 26 ساله) و 48 درصد از افراد هزاره (27 تا 42 ساله) گفته اند که با نحوه واکنش بایدن به جنگ بین اسرائیل و حماس موافق هستند.

111

چند صدایی در آمریکا

توماس گیفت، دانشیار علوم سیاسی در دانشکده سیاست عمومی دانشگاه کالج لندن، در گفتگو با نیوزویک، گفت که بایدن با وضعیت دشواری مواجه است.او گفت:بایدن در یک موقعیت بدون برد در مورد اسرائیل قرار دارد. او این را از همه طرف می شنود - از طرف گروه های طرفدار اسرائیل که انتظار دارند کاخ سفید از نخست وزیر نتانیاهو حمایت کامل خود را ارائه کند، و همچنین از حامیان اسرائیل."رای دهندگان جوان و به ویژه دانشجویان کالج، جناحی بی اهمیت از آمریکایی ها را تشکیل می دهند که به نظر می رسد به طور فزاینده ای نسبت به آنچه که به نظر آنها اسارت کاخ سفید در بند اسرائیل است، محتاط هستند. با این حال، مارک شاناهان، دانشیار سیاست در دانشگاه سوری در بریتانیا، گفت که این نظرسنجی ممکن است بر شانس بایدن در انتخابات بعدی تأثیری نداشته باشد. او در مورد تغییر رویکرد بایدن گفت: "رئیس جمهور در تلاش است تا نتانیاهو را از مسیری که بسیاری از رای دهندگان جوان آن را مسیر انتقام جویانه می دانند، منحرف کند.

او افزود: به طور کلی، در انتخابات ریاست‌جمهوری اقتاد محور است تا سیاست خارجی، بایدن داستان اقتصادی خوبی برای گفتن دارد که می‌تواند تا پاییز حتی بهتر شود.در نهایت، گروه 18 تا 29 به هر حال کمترین احتمال رای دادن در روز انتخابات را دارند. در حالی که آنها همچنان مهم هستند، به خصوص در رقابت نزدیک، بسیاری از آنها صرفاً هر چه که باشد رای نمی دهند. ترس از بازگشت ترامپ بسیاری را وادار خواهد کرد. رای دهندگان جوان با گرایش دموکرات به پای صندوق های رای می روند و این ترس احتمالاً بر نارضایتی آنها از حمایت بایدن از اسرائیل غلبه خواهد کرد."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید