آخرین آمار شهدای کرانه باختری در سال 2023

کدخبر: ۶۱۹۳۶۲
اقتصادنیوز : منابع خبری آمار شهدای کرانه‌ باختری را در سال۲۰۲۳ منتشر کردند.
آخرین آمار شهدای کرانه باختری در سال 2023

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، مرکز آمار فلسطین اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی ۳۱۹ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساند.

این مرکز اعلام کرد که ۱۱۱نفر از این شهدا، کودک و ۴ نفر زن هستند.

خبر مرتبط
آشوب اسرائیل در کرانه باختری/چندین شهرک مورد حمله قرار گرفتند

اقتصادنیوز: خبرگزاری رسمی فلسطین اعلام کرد که نظامیان اسرائیل به چندین شهرک در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

سازمان ملل متحد در گزارش پنجشنبه هفتم دی‌ماه درباره آنچه که وخامت سریع اوضاع حقوق بشر در اراضی اشغالی کرانه باختری خواند، ابراز تاسف کرد و از رژیم صهیونیستی خواست به خشونت علیه فلسطینی‌ها در این منطقه پایان دهد.

در گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) آمده که بیشتر جان باختگان کرانه باختری در عملیات نظامیان رژیم صهیونیستی یا در مقابله با آن‌ها به شهادت رسیده‌اند.

این گزارش می افزاید که دست‌کم ۱۰۵ نفر از این شهدا در عملیات حملات هوایی رژیم صهیونیستی یا تاکتیک‌های نظامی دیگری در اردوگاه‌های پناهندگان یا مناطق پر ازدحام جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم هشت نفر نیز توسط شهرک نشین‌های صهیونیست به شهادت رسیده اند.

سخنگوی دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رد این گزارش، آن را «کاملا مسخره» توصیف و مدعی شد: ما صدها نفر از مظنونان تروریستی را در آن منطقه بازداشت کردیم و برای حفظ امنیت خود به آنچه که باید انجام دهیم، ادامه می‌دهیم.

خبر مرتبط
درگیری شدید در کرانه باختری/ 2 بیمارستان در محاصره ارتش اسرائیل

اقتصادنیوز : در حالی که سربازان ارتش اسرائیل دو بیمارستان شهر طولکرم را به محاصره خود درآوردند، نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در داخل اردوگاه نور شمس در طولکرم، به شدت درگیر شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که علیه افراد مظنون در کرانه باختری اقدام می‌کند و تحقیقات درباره موارد احتمال بدرفتاری با بازداشت شدگان آغاز شده است.

یک مقام صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کودکان شهید فلسطینی در کرانه باختری در سال ۲۰۲۳ به سطح بی‌سابقه ای رسیده و مرگبارترین سال برای کودکان در کرانه باختری بوده است.

با آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری نیز ثبت کرده است. طبق اعلام کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، از هفتم اکتبر حدود ۴هزار و ۷۸۵ فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید