فوری؛ آژیر هشدار به صدا درآمد / حمله موشکی اوکراین به «بلگورود»

کدخبر: ۶۱۹۶۸۰
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه از حمله موشکی اوکراین به بلگورود و فعال شدن پدافند هوایی این منطقه خبر داد.
فوری؛ آژیر هشدار به صدا درآمد / حمله موشکی اوکراین به «بلگورود»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه عصر سه‌شنبه به وقت تهران اعلام کرد که اوکراین چندین حمله موشکی به منطقه مرزی  این کشورانجام داده است.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد، اوکراین در سه نوبت تلاش کرد  حملاتی راعلیه شهر مرزی «بلگورود» انجام دهد.

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگورود اعلام کرد که آژیرهای هشدار در این منطقه فعال و از مردم خواسته شده است به پناهگاه ها بروند.

این وزارتخانه اعلام کرد که ۱۷ موشک پرتاب شده اوکراین بر فراز منطقه بلگورود، توسط سامانه های پدافند هوایی روسیه منهدم شد. هنوز در خصوص تلفات احتمالی این حمله تازه اوکراین، گزارشی منتشر نشده است.

در پی حمله قبلی اوکراین به شهر بلگورود، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه آن را «حمله‌ای تروریستی» توصیف کرد. در این حمله  ۲۴ نفر کشته و دستکم ۱۰۰ زخمی شدند.

به گفته فرمانداربلگورود ،حملات اوکراین باعث تخریب و سوختن بیش از یکصد خودرو شده و به تعدادی از ساختمانهای تجاری از جمله مغازه‌ها، مراکز خرید و فروشگاهها خسارت وارد کرد.

روسیه در پاسخ به حملات ارتش اوکراین به غیرنظامیان در شهر بلگورود بزرگترین حمله پهپادی خود را علیه مواضع اوکراین در ساعات آغازین سال نوی میلادی انجام داد.

نیروی هوایی ارتش اوکراین اعلام کرد که روسیه شب اول سال ۲۰۲۴ یک حمله پهپادی وسیع به اوکراین  انجام داد. این کشور مدعی شد که پدافند هوایی ۸۷ تا ۹۰ فروند از این پهپادها را رهگیری کرد.

این حملات ازچهار منطقه مختلف انجام شد و به گفته اوکراین این شهرهایی از جمله «کی‌یف» پایتخت را هدف قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید