اتحادیه اروپا نسخه روسیه را پیچید

کدخبر: ۶۱۹۸۴۷
اقتصادنیوز : اتحادیه اروپا با ادعای مرتبط بودن بزرگ‌ترین شرکت استخراج معدن الماس روسیه با تامین مالی جنگ اوکراین، این شرکت و مدیرعامل آن را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.
اتحادیه اروپا نسخه روسیه را پیچید

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شورای اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا امروز محدودیت‌ها علیه روسیه را با افزودن گروه استخراج معدن الماس روسی «آلروسا» و «پاوِل مارینیچف» مدیرعامل آن به فهرست تحریم‌های خود، بیشتر کرد.

خبر مرتبط
صادرات 45 هزار خودرو ایرانی به روسیه و بلاروس

اقتصادنیوز: شرکت سایپا اعلام کرد قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا در بازارهای روسیه و بلاروس به میزان 45 هزار دستگاه و طی سه سال منعقد شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شورای اروپا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «امروز، شورا اقدامات محدودکننده اضافه‌ای را علیه یک فرد و یک نهاد مسئول اقداماتی در راستای تضعیف یا تهدید تمامیت ارضی، اقتدار و استقلال اوکراین اعمال کرد. موارد جدید افزوده شده به فهرست تحریم‌ها شامل شرکت استخراج معدن الماس آلروسا و مدیرعامل آن پاول الکسِویچ مارینیچف است.»

خبر مرتبط
واکنش تند بورل به جنایات جنگی روسیه در اوکراین

اقتصادنیوز : جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حملات گسترده موشکی و پهپادی اخیر روسیه به اوکراین، گفت که روسیه مسئول جنایات جنگی در اوکراین خواهد بود.

به گفته شورای اروپا، آلروسا بزرگ‌ترین شرکت استخراج معدن الماس در جهان است که تحت مالکیت روسیه قرار دارد که تولیداتش «بیش از ۹۰ درصد» از تولیدات الماس روسیه را شامل می‌شود و «درآمد قابل توجهی» را نصیب مقامات روسیه می‌کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید