رجزخوانی تجاری چین علیه تایوان

کدخبر: ۶۲۱۲۱۴
اقتصادنیوز : پکن تهدید کرد که در واکنش به اعمال محدودیت تایپه بر مبادلات تجاری با چین، اقدامات بازرگانی جدیدی علیه تایوان اتخاذ خواهد کرد.
رجزخوانی تجاری چین علیه تایوان

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، وزارت بازرگانی چین روز سه‌شنبه گفت که در پاسخ به لغو معافیت‌های گمرکی تایوان بر برخی محصولات پتروشیمی چین قصد دارد گام‌های بیشتری به منظور تعلیق معافیت‌های تعرفه‌ای بر محصولات کشاورزی، شیلات، ماشین‌آلات، قطعات یدکی خودروها و منسوجات اتخاذ کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقام‌های تایوان اقدامات سازنده‌ای برای لغو محدودیت‌های تجاری با چین انجام نداده‌اند و با نمایش‌های سیاسی تلاش کرده‌اند تا از مسئولیت‌پذیری در قبال این مساله طفره بروند.

خبر مرتبط
هشدارتند چین به تایوان

اقتصادنیوز : با نزدیک شدن به انتخابات ریاستی و پارلمانی تایوان در روز ۱۳ ژانویه ۲۳ دی، یک مقام ارشد چین امروز چهارشنبه از مردم تایوان خواست تا انتخاب درستی را در انتخابات پیش‌رو داشته باشند.

اداره مذاکرات تجاری تایوان در واکنش به تهدید پکن از چین خواست تا «استفاده از زورگویی اقتصادی به منظور دخالت در انتخابات تایوان را فورا متوقف کند.»

تایوان در بحبوحه تنش سیاسی و اقتصادی با چین قرار است یکشنبه آینده انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برگزار کند.

تایوان، چین را به ایجاد یک کارزار بی‌سابقه نظامی و تجاری برای دخالت در انتخابات و تغییر نتیجه رای‌گیری به نفع نامزدهای مورد نظر خود متهم کرده است.

چین انتخابات تایوان را انتخابی میان جنگ و صلح تلقی کرده و اتهام دخالت در انتخابات این جزیره را «حقه‌های کثیف» حزب حاکم ترقیخواه دموکراتیک تایوان برای جلب حمایت رای‌دهندگان خوانده است.

دولت چین، تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌داند و تاکید دارد که براساس سیاست «اصل چین واحد» که آمریکا نیز متعهد به آن شده، این جزیره باید تحت حاکمیت پکن قرار داشته باشد. پکن نسبت به هرگونه دیدار و مذاکره رسمی بین دولت‌های خارجی با تایوان حساس است

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید