کالبد شکافی تحلیگران مصری از سفر بلینکن به منطقه

کدخبر: ۶۲۱۲۲۰
اقتصادنیوز : برخی از تحلیلگران مصری با اشاره به سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه، هدف از آن را کمک به اسرائیل برای پیاده کردن نقشه های شوم خود علیه ساکنان غزه قلمداد کردند.
کالبد شکافی تحلیگران مصری از سفر بلینکن به منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، امروز (چهارشنبه)  برخی تحلیلگران مصری به واکاوی سفر بلینکن وزیر خارجه آمریکا به منطقه پرداخته و این سفر را در راستای تامین منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا دانستند.

«فوزی العشماوی» تحلیلگر مصری در این باره گفت: بلینکن در سفر خود به منطقه دنبال راهکار سیاسی و برقراری آتش بس نیست و قصدی برای فشار بر اسرائیل ندارد، بلکه به دنبال تغییر شیوه‌های جنگ و درگیری است و در مقابل به کشورهای منطقه فشار می‌آورد که از مقاومت حمایت نکنند یا جنگ وارد مرحله جدی و واقعی از سوی طرف های منطقه ای نشود.

خبر مرتبط
تنش در دیدار نتانیاهو و بلینکن/ اختلاف تل‌آویو و واشنگتن ادامه دارد

رسانه‌های اسرائیلی خبر داده‌اند که دیدار اخیر بلینکن و نتانیاهو پرتنش برگزار شد.

وی افزود: این به تل آویو امکان می‌دهد که به حملات خود ادامه داده و طرح کوچاندن ساکنان غزه را پیاده کند به ویژه که اوضاع در غزه به علت کمبود کمک‌ها، نبود حمایت امنیتی برای تیم های کمک رسان و فروپاشی ساختار بهداشتی غزه، فاجعه بار است و این اوضاع، غزه را منطقه غیرقابل سکونت می‌کند. این طرح اسرائیل یعنی کوچاندن ساکنان غزه در حالی پیاده می‌شود که آمریکا مدعی مخالفت با آن است.

از سوی دیگر «محمد الحجازی» دیگر تحلیلگر مصری سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه را با هدف ممانعت از درگیری تمام عیار در خاورمیانه دانست.

برخی دیگر از تحلیلگران نیز با اشاره به سفر دیرهنگام بلینکن به قاهره با توجه به اینکه مصر به تحولات نزدیک تر است، آنرا تلاشی برای دور کردن مصر از مساله فلسطین دانستند.

بنابر اعلام آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین که حکایت از افزایش شمار شهدا و زخمی‌های جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه دارد، شمار شهدای نوار غزه در ۹۵ روز گذشته از مرز ۲۳ هزار نفر و شمار زخمی ها نیز به حدود ۵۹ هزار نفر رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید