استفاده آمریکا از مهمات هدایت شونده دقیق در حمله به یمن

کدخبر: ۶۲۱۷۰۳
اقتصادنیوز: نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی و متحدانش بیش از ۶۰ نقطه را در ۱۶ مکان مورد استفاده حوثی‌ها در یمن، هدف قرار داده‌اند.
استفاده آمریکا از مهمات هدایت شونده دقیق در حمله به یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، بر اساس اعلام نیروی هوایی آمریکا، نقاط مورد هدف، شامل هسته‌های فرماندهی و کنترل، انبارهای مهمات، سیستم‌های پرتاب، تأسیسات تولید و سامانه‌های رادار دفاع هوایی بوده، و در این حملات از بیش از یکصد قطعه «مهمات هدایت‌شونده دقیق» استفاده شده است.

خبر مرتبط
واکنش حزب الله به تهاجم آمریکا و انگلیس به یمن!

اقتصادنیوز: حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت تجاوز آشکار آمریکا و انگلیس به یمن و امنیت و حاکمیت و ملت آزاد آن را محکوم می‌کنیم.

شبکه تلویزیونی المسیره، وابسته به حوثی‌ها نیز می‌گوید٬ آمریکا و بریتانیا بامداد جمعه در حملات هوایی و موشکی خود یک پایگاه نیروی هوایی، یک فرودگاه و یک پایگاه نظامی را هدف قرار دادند.
خبر مرتبط
یمن به موشک‌باران شبانه سریعا پاسخ داد/ فیلم

اقتصادنیوز: پس از حمله شبانه آمریکا و انگلیس به یمن، این کشور نیز عملیات علیه ناوهای آمریکایی را آغاز کرد.

حسین العزی٬ معاون وزارت خارجه حوثی‌ها٬ نیز گفت: «کشورمان هدف حمله تجاوزگرانه وسیع کشتی‌ها، زیردریایی‌ و جنگنده‌بمب افکن‌های آمریکایی و بریتانیایی قرار گرفت.»
 
این مقام حوثی‌ها به آمریکا و بریتانیا هشدار داد که آماده پرداخت «هزینه سنگین» این کار باشند.
 
گزارش ها حاکی است که نیروهای نظامی آمریکا و بریتانیا با موشک‌های «کروز توماهاک» و همچنین حملات هوایی بیش از ۱۲ موضع شبه نظامیان حوثی را در مناطق محتلف یمن هدف قرار دادند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید