امام جمعه قم: مشارکت مردم در انتخابات دست دشمن را از توطئه کوتاه می‌کند

کدخبر: ۶۲۱۷۲۲
اقتصادنیوز: امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۲ دی ماه گفت: حضور و مشارکت مردم می‌تواند دست دشمن را از توطئه‌های مختلف علیه نظام و انقلاب کوتاه کند، زیرا اگر پشتوانه یک نظام، قدرت یک ملت باشد قطعاً در عرصه بین المللی پیروز در دنیا و در عرصه داخلی، سربلند می‌شود.
امام جمعه قم: مشارکت مردم در انتخابات دست دشمن را از توطئه کوتاه می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۲ دی ماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: در بامداد امروز نیروهای آمریکا و انگلیس با حمایت برخی از کشورهای غربی و مزدور منطقه به برخی از نقاط یمن حمله کردند، نیروهای یمن اعلام کردند که به هرگونه تجاوز نیروی‌های ائتلاف آمریکا و انگلیس پاسخ خواهند داد.

وی بیان کرد: مردم و ارتش یمن سال‌ها است که تجربه دفاع از خود در مقابل قدرت‌های بزرگ و مزدوران منطقه را دارند و هرگز از این حملات آمریکا و انگلیس غافلگیر و ناتوان نمی‎شوند،آن‌ها بعد از گذشت از این دوران سخت، مجهز به سلاح‌ها و موشک‌هایی شدند که می‌تواند به هدف‌هایی مانند پایگاه های آمریکا در بحرین برسد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار کرد: بدون شک گشودن هر جبهه جدید جنگی در منطقه، ناامنی را افزایش می‌دهد و این امر به صلاح هیچ کشوری نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار مردم قم در سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار ضمن تجلیل از قیام مردم قم و تاثیر آن در کل کشور و پیروزی انقلاب اسلامی به بیان تاثیر قدرت نقش آفرینی مردم در حوادث بزرگ پرداختند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بیان کردند امروز غزه را مشاهده می‌کنید که نقش آفرینی حضور مردم در یک حادثه عظیم چگونه آمریکا را با آن عظمت و رژیم صهیونیستی آویزان به آن را عاجز کرده است.

وی اظهار کرد: مشارکت عمومی در تصمیمات مهم در همه جوامع دنیا عاملی برای تغییرات تاثیرگذار در جهت پیشرفت و توسعه است و اگر جامعه‌ای از آن بی نصیب باشد می‌تواند سبب دست درازی‌های دشمن شود.

امام جمعه قم در رابطه با راهکار رهبر معظم انقلاب در مقابله با راهبرد دشمن برای خالی کردن میدان از حضور مردم گفت: ترویج حضور و نقش آفرینی مردم به عنوان رکن مهم اداره صحیح کشور و لازمه قطعی انقلاب برای رسیدن به اهدافش به نوعی تواصی به حق است که وظیفه هر صاحب صدا و منبر است.

امام جمعه قم افزود: از نگاه رهبر معظم انقلاب، بدون آرا و حضور مردم خیمه نظام اسلامی برپا نمی‌شود و برجا نمی ماند، این نگاه رهبر معظم انقلاب برخاسته از راهبرد اسلام است که خداوند به پیامبر (ص) فرمود: «هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ؛ خداوند کسی است که تو را به نصرت خود و یاری مؤمنان پیروز کرد.»

وی اضافه کرد: مشروعیت همه چیز از جمله اراده مردم در طول اراده الهی است. مردم گرایی در اسلام ریشه در چارچوب اسلام ناب محمدی دارد و اراده مردم فراتر از این نیست.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: یکی از این عرصه‌های تاثیرگذار مردم حضور در انتخابات است، از ابتدای انقلاب تاکنون به طور متوسط هر یک سال و چندماه، شاهد یک انتخابات ملی و مردمی بودیم و شاید تنها کشوری هستم که با فاصله کوتاهی از پیروزی، مردم پای صندوق‌های رأی دعوت شدند.

وی با بیان اینکه باید با اتکا به رأی مردم کسی بر سر کار بیاید و با اتکا به اراده مردم، نظام حرکت کند، تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال گسست بین مردم و صندوق‌های رأی هستند. اما شما مردم غیرتمند، زمان شناس، متعهد به ایران قوی و دشمن شناس با حضور پرشور پای صندوق‌های رأی و در پاسخ به انتظار شهدا که ما را دعوت به حضور پای صندوق‌های رأی می‌کنند امید دشمنان را ناامید می‌کنید و مجلسی انقلابی و وفادار به اندیشه امام راحل و اصل ولایت فقیه، مشت محکمی بر دهان آمریکای خون آشام و صهیونیست جنایتکار که در کمین مردم نشسته‌اند خواهید کوبید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید