دونتسک زیرآتش سنگین ارتش اوکراین

کدخبر: ۶۲۳۳۱۶
اقتصادنیوز : مقامات محلی منطقه دونتسک که پارسال به خاک اوکراین ملحق شد اعلام کردند که در شبانه‌روز گذشته نیروهای ارتش اوکراین ۱۰ بار مناطق مسکونی این منطقه را بمباران کردند.
دونتسک زیرآتش سنگین  ارتش اوکراین

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از مهر، دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی (JCCC) مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین» امروز شبنه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اوکراین طی روز گذشته ۱۰ بار مناطق مسکونی جمهوری خلق دونتسک (DPR) را با ۴۰ پرتابه با کالیبرهای مختلف بمباران کرد.

خبر مرتبط
خبر بد برای پوتین؛ اوکراین پهپادهای انتحاری بومی خود را عملیاتی کرد

اقتصادنیوز: اوکراین در طول شب با استفاده از یک پهپاد ساخت داخل که 1250 کیلومتر پرواز کرد، اهدافی را در سن‌پترزبورگ روسیه مورد هدف قرار داد.

بنا بر این بیانیه دست‌کم یک نفر در این بمباران‌ها زخمی شده است.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (اول تا پنجم مهر ۱۴۰۱) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید