انفجار ترمینال گازی دریای بالتیک/ احتمال حمله پهپادی اوکراین به روسیه قوت گرفت

کدخبر: ۶۲۳۵۰۸
اقتصادنیوز: فرماندار منطقه لنینگراد امروز یکشنبه تایید کرد که یک آتش سوزی در ترمینال صادرات گاز "نوواتک" اتفاق افتاده است.
انفجار ترمینال گازی دریای بالتیک/ احتمال حمله پهپادی اوکراین به روسیه قوت گرفت

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این آتش سوزی باعث شده تا مقام‌ها ناحیه "کینگیسپکسی" را در حالت هشدار بالا قرار داده و ترمینال را تخلیه کنند. آتشنشان‌ها در محل مستقر شده و اوضاع را تحت کنترل دارند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اگرچه علت وقوع این آتش سوزی مشخص نیست اما ساکنان می‌گویند صدای پرواز پهپادها را پیش از انفجار این ترمینال گاز شنیده‌اند.

خبر مرتبط
بایدن کوتاه آمد؛ کنگره با بسته کمکی اوکراین موافقت می کند؟

اقتصادنیوز : رئیس‌جمهور ایالات متحده اعلام کرد که آماده تغییراتی گسترده در قوانین مرزی و مهاجرتی آمریکا بوده تا جمهوری‌خواهان نیز با تصویب کمک‌ها به اوکراین موافقت کنند.

روزنامه محلی "فونتانکا" گزارش کرد، نزدیک به زمان وقوع انفجار، فرودگاه سن پترزبورگ وضعیت مخصوصی را به هواپیماها اعلام کرد که بر اساس آن برخاستن و فرود هواپیماها به دلیل یک خطر خارجی ممنوع می‌شود.

وقوع این آتش سوزی در بندر "اوست-لوگا" در دریای بالتیک بود که ۱۷۰ کیلومتری سن پترزبورگ و ۳۵ کیلومتری مرز استونی است. در این مکان ۱۲ ترمینال انتقال گاز وجود دارد و برای تولیدات دیگر شامل گاز و نفت، کودهای کشاورزی، گاز ال.ان.جی و همچنین چوب و غلات نیز به کار برده می‌شود.

اخیرا نیز ارتش روسیه یک حمله پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه سن پترزبورگ که به گفته رسانه‌های محلی، یک پایانه نفتی را هدف قرار داده بود، خنثی کرد. یک فروند هوانورد ملخ‌دار حامل سه کیلوگرم مواد منفجره در مجاورت شرکت سهامی پایانه بارگیری نفت خام این شهر سرنگون شد.

اوکراین مرتبا زیرساخت‌های مناطق مرزی روسیه را با حملات پهپادی و موشکی هدف قرار داده است و انجام

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۶ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید