روسیه یک روستا در خارکیف را محاصره کرد/ دونتسک گلوله‌باران شد

کدخبر: ۶۲۳۵۹۲
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور کنترل روستای کروخمالنه (Krokhmalne) در منطقه خارکیف اوکراین را در دست گرفته‌اند. در همین حال، منابع خبری از کشته و زخمی شدن شماری در گلوله باران نیروهای کی‌یف در شهر دونتسک خبر دادند.
روسیه یک روستا در خارکیف را محاصره کرد/ دونتسک گلوله‌باران شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نیروهای روسیه امروز یکشنبه روستایی را در منطقه خارکیف اوکراین به کنترل خود درآوردند.

برخی از منابع خبری از جمله گاردین ضمن تایید این خبر؛ جزییات بیشتری در این باره منتشر نکردند.

رویترز همچنین گزارش داد در حمله نیروهای اوکراینی به شهر تحت کنترل روسیه در دونتسک، شرق اوکراین، ۱۳ نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طرف اوکراینی از اظهارنظر فوری درباره این حمله خودداری کرده است.

دنیس پوشلین رئیس منطقه دونتسک، خبر کشته و زخمی شدن این افراد بعداز حمله نیروهای اوکراینی به شهر دونتسک را اعلام کرد.

پوشلین گفت خدمات اضطراری در صحنه در حال ارائه هستند و کارشناسان مربوطه تلاش می‌کنند قطعاتی از سلاح‌های مورد استفاده در این حمله را جمع‌آوری کنند.

الکسی کولمزین (Alexei Kulemzin) شهردار دونتسک نیز گفت که نیروهای اوکراینی یک منطقه شلوغ را که مغازه‌ها و بازار در آن واقع شده‌اند، گلوله باران کردند.

رویترز همچنین نوشت: دونتسک یکی از چهار منطقه اوکراین است که روسیه سال گذشته الحاق آن به خاک این کشور را اعلام کرد. این اقدام روسیه با محکومیت کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل مواجه شد. روسیه به‌طور کامل کنترل این چهار منطقه را برعهده ندارد.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید