امیرعبداللهیان خواستار توقف فوری جنایات اسرائیل شد

کدخبر: ۶۲۳۸۸۲
در دیدار وزیران امور خارجه ایران و لبنان در نیویورک، آخرین وضعیت تحولات منطقه خاصه فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.
امیرعبداللهیان خواستار توقف فوری جنایات اسرائیل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  حسین امیرعبداللهیان - وزیر امور خارجه ایران در  این دیدار ضمن اظهار تأسف شدید از تداوم جنایات جنگی و نسل کشی علیه ملت مظلوم فلسطین و محکوم کردن ادامه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که تاکنون منجر به شهادت بیش از 25 هزار نفر از ساکنان غزه شامل شمار کثیری از زنان و کودکان بیگناه شده، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی مصداق بارز جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی به شمار می رود.

وی توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی جاری در غزه، اقدام عملی برای توقف کشتار غیر نظامیان، تسهیل و تقویت ارسال کمک های بشردوستانه، ممانعت از کوچ اجباری و واگذاری آینده فلسطین در یک روش دموکراتیک به خود فلسطینی ها را گامی موثر در برقراری ثبات و آرامش در منطقه دانست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در ادامه نقش مهم لبنان در مسائل منطقه را یادآور شد و افزود: ثبات و امنیت لبنان بر ثبات و امنیت در کل منطقه اثرگذار است و جمهوری اسلامی ایران همواره از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان حمایت کرده و می کند.

 عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان نیز ضمن محکوم کردن مجدد رخداد تروریستی کرمان، مراتب تسلیت و همدردی دولت و ملت لبنان را به دولت و مردم ایران ابراز کرد.

 وی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را عامل بی‌ثباتی در منطقه دانست و با تاکید بر نقش مردم و محور مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، خواستار توقف فوری جنایات این رژیم علیه مردم بی گناه و مظلوم غزه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید