درخواست کمک اوکراین از غرب برای نابودی زیرساخت‌های نظامی روسیه!

کدخبر: ۶۲۴۱۵۹
اقتصادنیوز : وزیر خارجه اوکراین گفت متحدان غربی موشک‌های دفاع هوایی و مهمات کافی به کی‌یف ارسال نمی‌کنند.
درخواست کمک اوکراین از غرب برای نابودی زیرساخت‌های نظامی روسیه!

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «دی ولت» بیان کرد: حملات روسیه به کی‌یف و خارکیف در روز سه‌شنبه علنا نیاز ما را به سیستم‌های دفاع هوایی و موشک‌های زمین به هوا نشان می‌دهد.

وزیر خارجه اوکراین افزود: از ابتدای این جنگ، نبود مهمات کافی یک مشکل محسوب می‌شود. ما همچنان با دولت آلمان درخصوص دریافت موشک‌های کروز تاروس در گفت‌وگو و رایزنی هستیم. ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.

خبر مرتبط
عبور ناتو از خط قرمز/ بریتانیا اوکراین را قربانی کرد؟

اقتصادنیوز: به باور ناظران توافقنامه امنیتی امضا شده میان بریتانیا و اوکراین که در ظاهر مقدمه سازی برای حضور کی‌یف در ناتو قلمداد می شود، در عمل صرفا برگ برنده ای است برای روسیه جهت توجیه حمله نظامی اش به اوکراین و پایانی است بر مذاکرات صلح احتمالی میان مسکو و کی‌یف.

او در ادامه ادعا کرد: برای نابودی زیرساخت‌های نظامی روسیه، این نوع موشک‌ها نیاز است.

کولبا پیشتر در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ استدلال کرد: کی‌یف پولی از مالیات‌دهندگان آمریکایی سرقت نمی‌کند. مقدار پولی که به اوکراین اختصاص داده شده بخش بسیار کوچکی از بودجه نظامی ایالات متحده است. علاوه بر این، مبلغ بسیار زیادی از این بودجه در آمریکا می‌ماند زیرا برای تولید سلاح و سپس ارسال به اوکراین سرمایه‌گذاری می‌شود. باید گفت که مالیات‌دهندگان آمریکایی و جوامع آنها از این مسئله سود می‌برند.

مقامات اوکراینی که همچنان برای دریافت موشک‌های تاروس از سوی آلمان در حال تلاش و مذاکره هستند، پارلمان آلمان هفته گذشته پیشنهاد ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین را رد کرد.

طبق گزارش راشا تودی، مصوبه مربوط به ارسال موشک‌های کروز تاروس به اوکراین در پارلمان آلمان به رای گذاشته شد و این مصوبه ۱۷۸ رای مثبت و ۴۸۵ رای منفی دریافت کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال در ماه اکتبر در گزارشی نوشت: حتی اگر تحویل تاروس به اوکراین به‌زودی تصویب شود، احتمالا زمان زیادی خواهد برد تا اوکراین آن‌ها را مستقر کند و دلیلش این است که ناوگان هواپیماهای جنگی اوکراین که متعلق به دوران شوروی است، برای حمل موشک باید به‌روز شود.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ» تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید