ادعای نماینده روسیه درباره سرنگونی هواپیمای حامل اسیران اوکراینی

کدخبر: ۶۲۴۵۲۰
اقتصادنیوز : معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که تمام اطلاعات موجود در مورد سقوط هواپیمای ترابری نظامی IL-۷۶ روسیه که حامل اسرای اوکراینی بود، نشان دهنده یک حمله از پیش برنامه ریزی شده است.
 ادعای نماینده روسیه درباره سرنگونی هواپیمای حامل اسیران اوکراینی

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دیمیتری پولیانسکی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در روز پنجشنبه که برای بررسی علت سقوط هواپیمای حامل اسرای اوکراینی در منطقه بلگورود روسیه اتفاق افتاد، گفت: «تمام اطلاعاتی که امروز در اختیار داریم نشان می‌دهد که ما با یک حمله از پیش برنامه ریزی شده از طریق جنایت روبرو هستیم.»

 

به گزارش اسپوتنیک، پولیانسکی گفت که رژیم کی‌یف برخلاف حقایق روشن عمل می‌کند و مسئولیت سرنگونی هواپیمای ایلوشین-۷۶ را بر عهده نمی‌گیرد.

خبر مرتبط
درخواست مهم چین از روسیه و اوکراین

​ اقتصادنیوز : معاون نماینده چین در سازمان ملل گفت که چین از روسیه و اوکراین می‌خواهد که تعامل مستقیم بین خود را تقویت کنند و به تدریج مذاکرات را از سر بگیرند.

وی افزود: هر آنچه که تاکنون دیده‌ایم، تلاش بسیار بدوی و بزدلانه نمایندگان مقامات کی‌یف برای مخالفت با واقعیت‌های بدیهی و عدم پذیرش مسئولیت این امر بوده و با انجام این کار، آنها در دروغ‌های خود غرق شده‌اند.

پولیانسکی خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت: آنها اکنون در حال حفر چاله بزرگتر و بزرگتری برای خود هستند.

وی افزود: روسیه همچنین از اینکه نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی «استانداردهای دوگانه» را دنبال می‌کنند و از اظهار نظر درباره سرنگونی هواپیمای ایل-۷۶ خودداری می‌کنند، ناامید است.

در همین حال سازمان ملل خواستار ادامه تبادل اسیران جنگی بین اوکراین و روسیه شد.

رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و صلح گفت که سازمان ملل از تبادل اخیر اسیران جنگی بین اوکراین و روسیه استقبال می‌کند و از هر دو کشور می خواهد که در پیگیری چنین مبادلاتی پافشاری کنند.

دی کارلو روز پنجشنبه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: «ما از آخرین تبادل اسیران جنگی بین اوکراین و فدراسیون روسیه استقبال می‌کنیم... ما از طرف‌ها می‌خواهیم به تبادل اسیران جنگی ادامه دهند.»

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد یک هواپیمای ترابری نظامی ایل-۷۶ حامل ۶۵ اسیر اوکراینی که قرار بود مبادله شوند، در منطقه بلگورود سرنگون شد. تمامی اسیران جنگی به همراه شش خدمه و سه نفر همراه در هواپیما کشته شدند. این وزارتخانه نیروهای اوکراینی را متهم به سرنگونی هواپیما پس از تبادل اسرای جنگی کرد. بعداً، اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین گفت که کارکنان آن از اینکه هواپیمای ایل-۷۶ روسیه در حال انتقال اسیران جنگی اوکراینی برای مبادله اسیران است مطلع نبودند. با این حال، پورتال خبری اوکراینی Strana.ua گزارش داد که این وزارتخانه تایید کرده است که تبادل زندانیان بین طرفین برای چهارشنبه برنامه ریزی شده بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین بار دیگر تاکید کرد که روسیه به اوکراین اطلاع داده است که یک هواپیمای ایل-۷۶ قصد دارد اسرای اوکراینی را برای مبادله منتقل کند. روسیه و اوکراین هر دو گفتند که پرونده‌های جنایی را در مورد سرنگونی هواپیما باز کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید