دیدار وزیرخارجه چین با مشاور امنیت ملی آمریکا

کدخبر: ۶۲۴۵۳۳
اقتصادنیوز : وزارت خارجه چین اعلام کرد قرار است «وانگ یی» وزیر امورخارجه این کشور امروز جمعه با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در «بانکوک» پایتخت تایلند ملاقات کند.
 دیدار وزیرخارجه چین با مشاور امنیت ملی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، وزارت خارجه چین امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بنابر توافق بعمل آمده بین چین و ایالات متحده آمریکا، وانگ یی دور جدید ملاقات با مشاور امنیت مالی ایالات متحده آمریکا را در بانکوک برگزار خواهد کرد، وی قرار است تا روز دوشنبه در تایلند بماند.

براساس این گزارش، این دیدار درحالی برگزار می‌شود که پکن و واشنگتن در سال‌های اخیر بر سر امور مهمی از جمله مسائل مربوط به فناوری و تجارت، تا حقوق بشر و همچنین تنش‌ها بر سر تایوان و ادعاهای رقابتی در دریای چین جنوبی با یکدیگر در تقابل بودند.

خبر مرتبط
معاون وزیر خارجه چین به کره شمالی سفر کرد

اقتصادنیوز : به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد روابط پکن و پیونگ‌یانگ، معاون وزیر خارجه چین به همراه چند دیپلمات چینی به کره شمالی سفر کرد.

به گزارش ایرنا، درحالی پکن درباره از سرگیری ملاقات وزیر خارجه این کشور با مشاور امنیت مالی آمریکا خبر می‌دهد که چین نسبت به خط مشی غرب به سرکردگی آمریکا انتقاد و آنها را تحریک‌آمیز می‌خواند.

چین: اقدامات آمریکا در تنگه تایوان تحریک آمیز است

وزارت دفاع چین دیروز/پنجشنبه نسبت به عبور یک ناوشکن ارتش آمریکا در مورخ ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ از تنگه تایوان برای اولین بار پس از انتخابات در این جزیره را «مشکل‌آفرین و تحریک‌آمیز» خواند و اعلام کرد: کشتی‌های جنگی و هواپیماهای آمریکا باعث مشکل آفرینی و اقدامات تحریک آمیز در مرزهای چین شده‌اند و فعالیت‌های گسترده و بی‌شماری در آب‌ها و حریم هوایی اطراف این کشور انجام داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید