اعتراف یک مقام سابق MI6/ در مقابل چین به اندازه کافی مجهز نیستیم

کدخبر: ۶۲۴۸۶۲
اقتصادنیوز: معاون سابق(MI-۶) هشدار داد: کشورش به‌قدر کافی برای مقابله با تهدیدات جاسوسی چین مجهز نیست.
اعتراف یک مقام سابق MI6/ در مقابل چین به اندازه کافی مجهز نیستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نیگل اینکستر معاون سابق ام آی سیکس نسبت به ناتوانی پلیس مخفی کشورش برای مقابله با تهدیدات جاسوسی چین ابراز نگرانی کرد.

این عضو سابق پلیس مخفی انگلیس ضعف در آشنایی زبانی و عدم آگاهی فرهنگی-تاریخی اعضای ام آی سیکس را عامل این نگرانی عنوان کرد و افزود پکن از هر ابزاری برای دسترسی به اطلاعات تجاری و نظامی استفاده می‌کند.

او مدعی شد که پکن شبکه گسترده‌ای از «عملیات جاسوسی سایبری صنعتی» بر علیه کشورهای پیشرفته غربی ایجاد کرده است و جاسوس‌های چینی زیادی در حال ایجاد روابط شخصی و صمیمانه برای مقاصد جاسوسی به‌روش سنتی هستند.

خبر مرتبط
بنیاد هریتیج در گزارشی مطرح کرد؛ ناتوانی پنتاگون در دفاع از منافع ملی آمریکا مقابل چین، روسیه و ایران

اقتصادنیوز: بنیاد هریتیج در گزارشی به شدت از عملکرد پنتاگون انتقاد کرد.

این گفته‌های اینکستر منطبق با سیاست‌ دولت ریشی سوناک برای فاصله گرفتن از رویکرد «عصر طلایی» روابط چین-انگلیس در دوره نخست‌وزیری دیوید کامرون است.

خبر مرتبط
تاثیر انتخاب ترامپ بر تحولات اوکراین، چین و خاورمیانه/ آیا جهان در یک قدمی جنگ تمام عیار قرار دارد؟

اقتصادنیوز: فارغ از چرخش غیرقابل پیش‌بینی وقایع، انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 ایالات متحده رقابتی دوباره بین جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق خواهد بود. اگرچه اکثر آمریکایی‌ها چندان حامی این دو چهره نیستند، اما این کارزار به عنوان یک رویداد مهم در نظر گرفته می شود که تأثیرات گسترده ای بر دموکراسی آمریکا و رویکرد این کشور در ارتباط با سایر نقاط جهان خواهد گذاشت.

کامرون وزیر خارجه دولت سوناک، در دوره نخست‌وزیری خود بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ روابط اقتصادی گسترده‌ای با ابرقدرت اقتصادی آسیا (چین) برقرار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید