امیرعبداللهیان وارد پاکستان شد + فیلم

کدخبر: ۶۲۵۰۱۲
وزیر امور خارجه ایران در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، نظامی و امنیتی بنا بر دعوت همتای پاکستانی خود برای گفت‌ وگوهای دوجانبه وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد
امیرعبداللهیان وارد پاکستان شد + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان و هیات ساعاتی دقایقی پیش وارد پایگاه هوایی نورخان شد و از سوی رحیم حیات قریشی معاون منطقه‌ای وزارت خارجه پاکستان و همچنین رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

سفر وزیر خارجه کشورمان بنا بر دعوت رسمی جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی وی انجام می‌شود که طی آن امیرعبداللهیان پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، همکاری‌های امنیتی، اقتصادی با تمرکز بر مقابله با جریان تروریسم در مرزهای مشترک با مقامات بلندپایه پاکستانی مذاکره خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران علاوه بر دیدار و مذاکره با همتای پاکستانی خود با نخست وزیر و فرمانده ارتش این کشور نیز ملاقات خواهد کرد.

این دومین سفر رسمی امیرعبداللهیان به پاکستان در سال جاری محسوب می‌شود.

جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان پیشتر در گفت‌ وگو با ایرنا اعلام کرده بود پاکستان نگاه رو به جلو به نتایج سفر آتی وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد در راستای تحکیم همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم دارد.

وی تاکید کرد که روابط و مناسبات ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف و رسیدگی به مسائل فی مابین بسیار نزدیک است و من از سفر آتی برادرم آقای امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد بسیار خرسندم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید