امیرعبداللهیان عازم پاکستان شد

کدخبر: ۶۲۴۹۶۳
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه در جهت دیدار و گفت‌وگو با مقامات پاکستان در رأس هیأتی عازم اسلام‌‌آباد پایتخت این کشور شد.
امیرعبداللهیان عازم پاکستان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به دعوت همتای پاکستانی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور در رأس هیأتی تهران را به مقصد اسلام آباد ترک کرد. امیر عبداللهیان با بدرقه سفیر پاکستان در تهران، راهی اسلام آباد شد.

خبر مرتبط
سفر قریب الوقوع امیرعبداللهیان به پاکستان

اقتصادنیوز: به دنبال وقایع اخیر، وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هم عازم عراق می‌شوند.

این سفر بعد از تحولات اخیر در مناسبات بین ایران و پاکستان و حملات انجام شده به مقر جیش الظلم در داخل پاکستان و پس از آن حمله پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران انجام می‌شود. بعد از این تحولات، وزارت امور خارجه ایران و پاکستان دوشنبه دوم بهمن ماه در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که در پی گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی این توافق حاصل شده که سفرا تا ششم بهمن به محل کار خود باز گردند که این امر روز جمعه محقق شد. علاوه بر این در بیانیه مذکور آمده بود که امیرعبداللهیان به دعوت جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان دوشنبه نهم بهمن ماه (۲۹ ژانویه) به پاکستان سفر می‌کند.

خبر مرتبط
واکنش امیرعبداللهیان به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل

اقتصادنیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

* اجازه نمی‌دهیم دشمنان دوستی، صلح و امنیت منطقه را هدف قرار دهند

امیرعبداللهیان نیز امروز (یکشنبه) هشتم بهمن ماه با اعلام سفرش به اسلام‌آباد افزود: دشمنان با استفاده از ابزار تروریسم و گروه‌های تروریستی تلاش کرده‌اند سیاست همسایگی ایران را هدف قرار دهند. همانگونه که بر سیاست همسایگی تمرکز ویژه‌ای داریم، امنیت را در دل سیاست همسایگی دیده و تعریف کرده‌ایم. هرگز اجازه نخواهیم داد که دشمنان دوستی، صلح و امنیت منطقه را هدف قرار دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد تحرکاتی تروریستی در مناطقی از اقلیم کردستان عراق و مناطقی در استان بلوچستان کشور دوست و برادر و همسایه پاکستان بودیم، اظهار داشت: برای صیانت از امنیت کشور و امنیت مرزها و امنیت منطقه و با این نگاه که تروریست‌ها امنیت همسایگان و امنیت ایران، عراق و پاکستان را هدف قرار داده‌اند، با نگاه به تمرکز بر فهم مشترک و راه‌حل‌های سیاسی نسبت به آنچه در استان بلوچستان پاکستان رخ داد و نسبت به آنچه در اقلیم کردستان عراق رخ داد، گفت‌وگوهای سازنده و مثبتی را با مقامات این کشورها انجام دادیم.

امیرعبداللهیان افزود: اینجانب بزودی عازم پاکستان خواهم شد و برادرم آقای احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی عازم عراق خواهند شد تا گفت‌وگوهای ثمربخشی را برای امنیت بیشتر منطقه و امنیت مشترک ایران و پاکستان و ایران و عراق داشته باشیم.

به گزارش فارس، جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان اخیرا در گفت‌وگویی با ایرنا با بیان اینکه پاکستان از روابط بسیار نزدیک و برادرانه‌ای با ایران برخوردار است، گفت که از حسین امیرعبداللهیان برای سفر رسمی به پاکستان دعوت کرده و دو کشور از این فرصت برای تقویت چارچوب روابط دوجانبه استفاده خواهند کرد.

وی عنوان کرد که پاکستان نگاه رو به جلویی به ثمرات سفر آتی وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد در راستای تحکیم همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم دارد و افزود: روابط و مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف بسیار نزدیک است و از سفر آتی برادرم امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد بسیار خرسندم.

به گزارش فارس، این دومین سفر دوجانبه امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد بعد از تصدی وزارت امور خارجه است. او چهارشنبه شب ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه سابق پاکستان در نخستین سفر دوجانبه وارد اسلام‌آباد شد. امیرعبداللهیان آذر ۱۴۰۰ و برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع افغانستان نیز به اسلام‌آباد سفر و در حاشیه این نشست با برخی مقامات پاکستان از جمله عمران خان نخست‌وزیر پیشین این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید